۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85466451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود تجهیزات چالش اساسی هنرستان‌های اصفهان است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85466451
کمبود تجهیزات چالش اساسی هنرستان‌های اصفهان است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برغم استقبال دانش آموزان از هنرستان‌ها، کمبود تجهیزات، ابزارآلات و وسایل چالش اساسی این مراکز آموزشی در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا ابراهیمی، روز یکشنبه با حضور در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت گرامیداشت «روز معلم» اظهار کرد: بخش قابل توجهی از دانش‌‍آموزان استان اصفهان، هنرستان‌ها را برای ادامه تحصیل برمی‌گزینند و شمار راه یافتگان به این مراکز در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است، اما نبود تجهیزات مناسب و به روز مشکلی جدی آن ها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال در برخی کارگاه‌های هنرستان‌ها از موتور خودرو مدل ۴۸ برای آموزش استفاده می‌کنند و جا دارد که این نقیصه و کمبود جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح «سپاس معلم» در ۲ سال اخیر تصریح کرد: این طرح به پیشنهاد ما به صورت ملی در حال اجراست و براساس آن مسوولان نهادها و ادارات مختلف با محوریت فرمانداران و بخشداران در مدارس حضور یافته و از معلمان شاخص و نمونه تجلیل می‌کنند.

ابراهیمی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش که ۱۰ سال بدون حضور رییس جمهور برگزار می‌شد، در ۲ سال اخیر با حضور آیت الله رئیسی تشکیل شده است و یکی از نتایج این جلسات، اضافه شدن بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر به بدنه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تعداد نفرات ورودی به دانشگاه فرهنگیان در ۲ سال اخیر افزایش یافته است، گفت: امسال بالغ بر ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه در سراسر کشور مشغول به تحصیل شده اند.

کلید حل همه مسائل در دل تعلیم و تربیت است

شهردار اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

علی قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در این سال‌ها سبب شده که به مقوله آموزش و پرورش آنطور که باید و شاید نپردازیم و این نهاد با حداقل امکانات پیش رفته است.

در این جلسه از دکتر عبدالوهاب طالقانی، حسنعلی زهتاب، بهاء الدین صدر، مصطفی نیلی‌پور و فقیه به عنوان معلمان پیشکسوت تجلیل به عمل آمد. همچنین از رشیده سادات بدری فر، شیرین حیران، مینا جدیدی و فروغ توسلی چهار بانوی معلم فداکار استان تقدیر شد.

به گزارش ایرنا، حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که از مجموع دانش‌آموزان متوسطه در استان حدود ۴۴ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مابقی در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

در زمان حاضر ۲۶۴ هنرستان پسرانه با ۴۹ هزار و ۴۸۸ هنرجو و ۲۲۱ هنرستان دخترانه با ۳۸ هزار ۳۱۵ هنرجو در ۱۳۵ رشته در این خطه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha