استاندارد سازی تجهیزات هنرستان‌های اصفهان ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اصفهان- ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به نقش هنرستان ها در اشتغال و تولید گفت: هنرستان‌های استان برای بروز رسانی تجهیزات و استاندارد سازی نسبی نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

سید احمد بنی لوحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بروزرسانی تجهیزات ۴۸۵ هنرستان‌ این استان یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش اصفهان است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات هنرستان‌های این استان تحقق پیدا کرده است ادامه داد: با پیگیری های انجام شده حدود ۷۰ میلیارد ﷼ توسط وزارت آموزش و پرورش برای سرانه های آموزشی جذب و به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم ۲۶۰ میلیارد ریال تامین شد.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها شامل تجهیزات سرمایه ای (سنگین و نیمه سنگین) و مصرفی و نیمه مصرفی (مواد اولیه و سبک کارگاه‌ها) می‌شود که با مشکل بسیار بزرگی در زمینه تامین تجهیزات مصرفی و نیمه مصرفی مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۷.۶۰ درصد دانش آموزان پایه نهم استان اصفهان در سال تحصیلی جاری به طرف هنرستان ها هدایت شدند، گفت: این میزان بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در زمینه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای باید تا پایان برنامه هفتم (افق ۱۴۰۷) به حدود ۵۶ درصد برسد.
بنی لوحی خاطرنشان کرد: فضاهای آموزشی، منابع انسانی، تجهیزات، اعتبارات و مشارکت جزو شاخص های توسعه آموزش های فنی و حرفه ای محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: اعتبارات تخصیصی، استفاده از ظرفیت خیران، مشارکت مناطق و نواحی، تبادل تجهیزات بین هنرستان ها و کمک به تکمیل و تجهیز هنرستان ها از طریق صنایع و کارخانجات به عنوان پنج راهکار برای تامین تجهیزات محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۲۶۴ هنرستان پسرانه با ۴۹ هزار و ۴۸۸ هنرجو و ۲۲۱ هنرستان دخترانه با ۳۸ هزار ۳۱۵ هنرجو در استان اصفهان فعال است که ۱۳۵ رشته در این هنرستان ها در حال اجراست.
حدود یک‌میلیون دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که از مجموع دانش‌آموزان متوسطه در استان حدود ۴۴ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مابقی در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha