انتقال صدها هزار تن گندم به سیلوها در پی بارندگی‌های اخیر خوزستان

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام‌کرد: در پی عملیات جهادی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی به دلیل بارندگی‌های اخیر استان خوزستان، صدها هزار تن گندم خریداری شده در این استان به انبارهای مسقف و سیلوهای سربسته سطح استان و سایر استان‌های کشور منتقل شد.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید سعید راد» افزود: خرید تضمینی گندم در استان خوزستان از بیستم فروردین آغاز شده و تا صبح جمعه (۱۵ اردیبهشت) بیش از ۸۵۵ هزار تُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان‌داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد.

وی گفت: ۵۰ هزار تُن گندم در مراکز روباز باقی مانده بود که با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تاکید بر این که صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از همه امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از همه تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، خاطرنشان‌کرد: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha