انتخابات اصلی‌ترین میدان نقش‌آفرینی/مردم افراد شایسته را راهی مجلس کنند

تهران- ایرنا- نماینده مردم اقلید فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این رویداد یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی و تعیین سرنوشت خود بوده است.

مسلم صالحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات نقش مهمی در تعیین سرنوشت مردم دارد زیرا قوانین توسط افرادی نوشته می‌شود که با رای مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته و اصلح اقدام کنند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، سعی کرده است نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند و در چهار دهه اخیر همواره در این موضوع روند صعودی داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات همواره یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی در عرصه های مختلف است و برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات در طول عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است.

صالحی اضافه کرد: در دور دوم انتخابات ۴۵ نفر از نمایندگان به مجلس راه پیدا می کنند و این مرحله نیز دارای اهمیت است بنابراین از مردم حوزه های انتخابیه که در آنها انتخابات برگزار می شود درخواست داریم که با حضور پر شور نسبت به انتخاب افراد اصلح اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور، تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha