۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85465939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای بیمار مغزی در شهرکرد به بیماران نیازمند اهدا شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۲
کد خبر: 85465939
اعضای بیمار مغزی در شهرکرد به بیماران نیازمند اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در استان جداسازی و به بیماران نیازمند اهداء شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، پانته‌آ رمضان‌نژاد روز یکشنبه با تشریح این خبر افزود: سید کریم هاشمی‌مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع‌دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مورد پنجمین عمل اهدای عضو در استان طی سالجاری بود، تصریح کرد: در نهایت روز شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عمل جداسازی کلیه‌ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند به عضو انجام شد.

رمضان‌نژاد یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲۶ مورد عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha