امسال دومین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی، دومین عمل اهدای عضو سال جاری در استان انجام شد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سید تقی طاهری چم‌کاکایی که به سبب سقوط از ارتفاع در بیمارستان بستری شده بود روز جمعه دچار مرگ مغزی شد و با ورود تیم مشاوره پیوند دانشگاه، موفق به کسب رضایت خانواده نیکوکار وی شدیم.

وی ادامه داد: با تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده مرحوم طاهری، عمل جداسازی اعضای وی آغاز و کبد و کلیه‌ها برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز ارسال شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سال گذشته ۲۶ مورد عمل اهدای عضو در استان انجام شد.

رمضان‌نژاد از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی قدردانی کرد وگفت: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha