۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85465932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید سالانه ۷۰۰هزار تُن محصولات باغی و زراعی در قیروکارزین فارس

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی قیرو کارزین گفت: این شهرستان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی استان و حتی کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که سالانه ۷۰۰هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی تولید می‌کند.

محمد حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: محصولات تولید شده در این شهرستات هم به مصرف بازارهای داخلی می‌رسد و هم به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیرو کارزین ادامه داد: قیروکارزین به لطف برخورداری از طبیعت چهار فصل، زمین‌های حاصلخیز و اراضی مستعدی که در اختیار دارد توانسته در فصول مختلف سال انواع محصولات باغی و زراعی را تولید و به کشورهای همسایه صادر کند.

وی که معتقد است صادرات ضمن ارزآوری باعث تحکیم روابط دوستی ایران با آن کشورها می‌شود، افزود: اخیرا به همراه معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی بازدیدی از سردخانه هزار و ۷۰۰ تنی قیروکارزین داشتیم‌.

حیدری اضافه کرد: این سردخانه در زمینی به مساحت ۲هزار و ۸۵۹متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۲۰۰مترمربع در شهرک صنعتی و در پنج کیلومتری شهر قیر احداث شده که گنجایش نگهداری هزار و ۷۰۰ نوع محصول باغی و کشاورزی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قیرو کارزین افزود: ماهیانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲هزار تن از انواع محصولات جالیزی شامل هندوانه، خربزه در ارقام احمدی، ملون و خربزه جانا از این محل بارگیری و به کشور عمان و دبی بدون واسطه صادر می‌شود.

قیروکارزین در فاصله ۲۱۸ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha