۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85465536
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۳ میلیمتر باران در مختاران سربیشه بارید

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85465536
۷۳ میلیمتر باران در مختاران سربیشه بارید

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان بارندگی‌ استان با ورود سامانه بارشی از پنجشنبه تا صبح امروز (شنبه)، با ۷۳ میلیمتر مربوط به مختاران سربیشه است.

جواد نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در شبانه روز گذشته در مناطق حصاردار خوسف، بیشه و فریز ۵۵ میلیمتر، علی آباد زارعین ۴۲ میلیمتر، سربیشه ۳۹، قاینات و خوسف ۲۵، زهان زیرکوه ۲۴، بیرجند ۲۳ و اسدیه ۲۲ میلیمتر باران ثبت شد.

وی گفت: از روز پنجشنبه تا صبح امروز در ایستگاه‌های مود ۳۶ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۱۸، سرایان ۱۷، درح سربیشه ۲۰، فردوس ۱۵، طبس ۱۱، دهسلم نهبندان هفت و بشرویه پنج میلیمتر باران ثبت شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در بیش از ۹۰ ایستگاه هواشناسی استان بارندگی داشتیم که از متوسط تا سنگین (پنج تا ۵۰ میلیمتر) و چند ایستگاه فوق سنگین (۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر) به ثبت رسید.

بارش‌های پراکنده امروز ادامه دارد

وی افزود: امروز فعالیت توده هوای ناپایدار در بخش‌هایی از مرکز و نیمه شمالی استان به صورت بارش‌های پراکنده، وزش باد شدید، رعد و برق، احتمال برخورد صاعقه، بارش تگرگ، تشکیل مه در مناطق کوهستانی و مرتفع قابل پیش بینی است و ادامه دارد.

نخعی گفت: همچنین احتمال وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها به ویژه در منطقه حاجی آباد زیرکوه و منطقه شمال شرق استان وجود دارد که می‌تواند منجر به ایجاد خسارت شود.

فعالیت سامانه بارشی دیگری از روز دوشنبه

وی با بیان اینکه فردا (یکشنبه) شرایط جوی استان به نسبت پایدار خواهد بود عنوان کرد: از اواخر وقت دوشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری فعالیت توده هوای ناپایدار دیگری را در استان خواهیم داشت که به شرط تثبیت نقشه‌ها بارندگی‌هایی به ویژه در نیمه شمالی استان پیش بینی می‌کنیم.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روند تغییرات دمایی از امروز تا سه‌شنبه افزایشی است و هوا تا حدودی گرمتر می‌شود افزود: در شبانه روز گذشته سردترین ایستگاه استان با هشت درجه بالای صفر سربیشه و گرمترین نقطه دهسلم نهبندان با ۲۸ درجه بود همچنین تغییرات دما در مرکز استان بین ۱۱ تا ۱۸ درجه گزارش شده است.

وی گفت: درخصوص بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته، هواشناسی خراسان جنوبی روز دوشنبه هفته گذشته هشدار زرد و روز بعد هشدار نارنجی صادر کرد همچنین در این زمینه جلسه توصیه‌های هواشناسی کاربردی جاده‌ای در استان برگزار و اطلاع رسانی لازم انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha