۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹
کد خبر: 85464328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: قدرت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان تقویت شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برخورداری از خلاقیت و اندیشه ورزی بین دانشجویان موضوع مهمی است که باید در مراکز آموزش عالی تقویت شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله " محمدرضا ناصری " در دیدار رییس و معاونان دانشگاه پیام نور استان افزود: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنان که در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما تاکید کردند که یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت ارزشمندتر است.

وی با بیان اینکه به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر نیاز داریم، ادامه داد: باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه درست تدریس آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه‌هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد در آینده به مدیر بخشنامه‌ای تبدیل می‌شود ، همچنان که امروز نیز می‌بینیم برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هرچه به آنها دیکته شود همان را انجام می‌دهند.

ناصری گفت: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی‌شوند حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است.

امام جمعه یزد گفت: رهبری انقلاب سال‌هاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته‌اند هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارائه دهند.

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در یزد دارای ۱۰ مرکز و واحد است گفت: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

کاظم حمیدزاده افزود: در این واحدها در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

در استان یزد حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در بیش از ۵۰ مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha