۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85464317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای یک هزار برنامه محرومیت زدایی و فرهنگی بسیج سازندگی در فارس

شیراز- ایرنا- مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی در سپاه در روز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ افزود: بر همین اساس از تاریخ یاد شده به مدت یک هفته شاهد اجرایی شدن هزار و ۲۵ برنامه محرومیت زدایی و فرهنگی بسیج سازندگی در این استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان، پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از این تعداد، ۲۴۵ برنامه مربوط به پروژه های محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه نیز به عنوان کمک های مومنانه عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرف ۲ سال گذشته نیز در استان شاهد اقداماتی در جهت محرومیت زدایی از سوی گروه های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش افزوه بر سه هزار میلیارد ریال، ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.

او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیروهای جهادی استان، ظرف مدت ۲ ماه یک‌ میلیون اصله نهال در با کمترین امکانات در بیابان‌های استان کاشته شد.


مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، احداث و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، احداث و تکمیل استخرهای آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و ‌مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع در بحث امنیت غذایی از دیگر اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی فارس در این استان انجام شده است.

طحان افزود: در نوروز امسال، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان نیز گروه های جهادی با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ با همت ۵۰۰ گروه جهادی در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند اقدام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha