۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85463958
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: آثار شهید مطهری عقل را تسلیم می‌کند

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲
کد خبر: 85463958
امام جمعه قزوین: آثار شهید مطهری عقل را تسلیم می‌کند

قزوین - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: آثار علمی شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) و جمعی از فرماندهان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و شهادت شهید مطهری انجام شد، اظهار کرد: نقش آیت‌الله شهید مرتضی مطهری در تحکیم اعتقادات دینی و مواضع سیاسی ما بسیار تماشایی است.

وی ادامه داد: برخی از بزرگان دینی ما وقتی صحبت می‌کنند عقل ما را تسلیم کرده و شبهات ذهنی ما را برطرف می‌کنند، اما نمی‌توانند دل ما را قانع کنند، برخی عرفا نیز وقتی مطالبشان را می‌شنویم دلمان قانع شده اما عقلمان تسلیم نمی‌شود، در آثار شهید مطهری یک اکسیر خدایی وجود دارد که هم عقل را تسلیم و هم دل را راضی می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هرکس به هر اندازه با کتب استاد مطهری و بیانات نورانی ایشان آشنا باشد، کاملا این اثرگذاری را حس می‌کند، فرمایشات رهبر حکیم انقلاب نیز این‌گونه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نقش قرآن در شخصیت و آثار شهید مطهری بسیار تماشایی است، یعنی به راحتی می‌توان متوجه شد که این آثار مربوط به یک اندیشمند و متفکر قرآنی است، نگاه ایشان به تفسیر قرآن، نگاهی نو به قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مقالات ایشان درباره حقوق زن در اسلام بسیار خواندنی است، همچنین برای مثال آن‌هایی که می‌آمدند بین ایران و اسلام تقابل ایجاد کنند، شهید مطهری به این شبهات پاسخ می‌دادند، برای جوانان ما داستان راستان را نوشتند و در حوزه‌های دیگر نیز ورود داشتند.

امام جمعه قزوین: آثار شهید مطهری عقل را تسلیم می‌کند

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ایشان سهمی برای هر روزشان از قرائت قرآن در نظر داشتند، این استمرار و ارتباط با قرآن در ایشان باعث شد آثارشان عطر و بوی قرآن را گرفته و نشاط و سرسبزی قرآن را داشته باشد، این نشاط به کسانی که آثار ایشان را مطالعه می‌کنند هم انتقال پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: نقشی که نهج‌البلاغه در شخصیت شهید مطهری داشته خیلی مهم است، ایشان در مقدمه سیری در نهج‌البلاغه از استاد خود میرزاعلی شیرازی نام برده‌اند که فوق‌العاده جذب کلاس‌های ایشان شده بودند، شهید مطهری مرید استاد خود و استادشان هم مرید ایشان شده بود، یعنی هر دو گوهر همدیگر را شناخته بودند، تلاقی این دو دریای بابرکت چقدر روزی و برکت نصیب ما مردم کرد.

وی یادآور شد: قرآن زیرساخت اعتقادی و زیرساخت سیاسی ما را فراهم می‌کند، این شعاری نیست، امروز مساله اول دنیا درگیری با یهود و صهیونیست‌ها است، یک موقع ما روی تحلیل شخصی خودمان می‌گوییم یهودیان چه کسانی هستند، یک موقع هم تحلیل قرآنی می‌کنیم، اگر قرآن در این مورد موضع ما را مشخص نکند تحلیل‌هایمان نادرست می‌شود، نوسان پیدا می‌کند و غیرواقعی می‌بینیم اما وقتی به سراغ قرآن می‌رویم، قرآن به ما می‌گوید باید توجه داشته باشید که بدترین دشمن شما یهودیان هستند.

وی بیان کرد: سپس خداوند به ما می‌فرماید مبادا اشتباه کنید و مسیحیان را مانند یهودی‌ها ببینید، مسیحیان صهیونیست مانند یهودیان هستند اما همه مسیحیان که صهیونیست نیستند، خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید آن‌هایی که مسیحیان واقعی هستند و به مسیحی بودن خودشان افتخار می‌کنند، دوستان مسلمانان هستند، این‌ها اهل عبادت و ذکر هستند، اینان مستکبر نیستند، این یعنی دسته قبلی مستکبر بودند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین خدا ۲ قطبی مستضعفان و مستکبران را برای ما درست می‌کند، کدام استاد می‌تواند به این زیبایی جایگاه سیاسی و مبانی اعتقادی را برای ما ایجاد کند؟

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha