اعتراضات دانشجویی در آمریکا و وحشت دموکرات‌ها در آستانه انتخابات

تهران- ایرنا- پایگاه خبری اکسیوس با اشاره به اوج گیری اعتراضات دانشجویی در آمریکا، این وضعیت را بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات‌متحده اثرگذار دانست و استدلال کرد که همین امر سبب وحشت دموکرات‌ها شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این پایگاه خبری آمریکایی، همزمان با اوج گرفتن اعتراض‌های حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، نگرانی دموکرات‌های مجلس نمایندگان و سنا رو به افزایش است.

اکسیوس در این مطلب اضافه کرد: اعتراض گروه‌های دانشجویی حامی فلسطین به یک پویایی سیاسی دامن زده که پس از حمله هفتم اکتبر حماس آغاز شد و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می تواند بر نتیجه آن اثرگذار باشد.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در همین زمینه به اکسیوس گفت که «هرچه اعتراضات بیشتر ادامه پیدا کند، برای انتخابات هم بدتر می شود».

براساس گزارش‌ها، اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته شدیدتر شده و معترضان دانشگاه کلمبیا نه تنها به هشدار روسای این دانشگاه مبنی بر تعلیق اهمیتی نداده اند، بلکه ساختمان اداری این دانشگاه را تسخیر کرده اند.

در دانشگاه UCLA لس آنجلس نیز گزارش‌هایی از درگیری میان حامیان فلسطین و گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی منتشر شده است.

دانشگاه‌های یوتا، ویرجینیا، آریزونا، کارولینای شمالی و فلوریدا نیز شاهد بازداشت صدها دانشجوی معترض در روز گذشته بوده‌اند.

یکی از دموکرات‌های مجلس پیش از نشست غیرعلنی این طیف سیاسی در مجلس طی روز سه‌شنبه، تاکید کرد: بسیاری از مردم در مورد هرج و مرج روز افزون در دانشگاه ها صحبت می کنند. بسیاری از مردم ناامیدی و نگرانی بسیاری در این خصوص دارند.

«آنی کاستر» یکی از چهره‌های برجسته دموکرات در مجلس نمایندگان نیز در این خصوص اذعان کرد که بسیاری از هم‌حزبی هایش از فشار برای سرکوب اعتراضات خودداری کرده اند.

سناتور «شروود براون» از دموکرات های مجلس سنا از ایالت اوهایو، در مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگاران، گفت که «مردم همیشه حق اظهارنظر صریح دارند و باید این گونه باشد.»

وی بدون اشاره به اینکه اعتراضات جاری متوجه جنایات صهیونیسم است تا دین یهود، در بیانیه ای اضافه کرد: در ایالت یا کشور ما جایی برای یهودستیزی یا نفرت وجود ندارد.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات برای حزب وضعیت دردناکی ایجاد کرده است، یا خیر؟ گفت: مگر می شود، دردناک نباشد؟

این دموکرات گفت: ما باید به خاطر داشته باشیم که رای به ترامپ یا بی تفاوت ماندن نسبت به انتخابات پیش رو، رای به نتانیاهو است.

«جان شاکوفسکی» یک عضو دموکرات دیگر مجلس نمایندگان نیز در اظهاراتی هشدار داد که معترضان برای حضور در «کنوانسیون ملی حزب دموکرات» در شیکاگو برنامه ریزی کرده اند.

وی در این خصوص تشریح کرد: موضوع غزه سبب نگرانی هایی در کارزار انتخاباتی شده است اما اگر نوعی آتش بس برقرار شود، نتایج مفیدی خواهد داشت.

یکی دیگر از دموکرات‌های مجلس نیز استدلال کرد که ما باید بر روی موضوعاتی که در آن قوی هستیم، تمرکز کنیم؛ موضوعاتی از قبیل آزادی سقط جنین، حفاظت از امنیت اجتماعی و مراقبت‌های پزشکی.

این دموکرات سپس به حضور «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان در دانشگاه کلمبیا اشاره کرد و گفت: وی می داند که اگر ما صحنه را خالی کنیم، می تواند از این نقطه اختلاف به نفع حزب خود استفاده کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha