۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85463014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«سازمان دانشجویی حزب دموکرات آمریکا» سرکوب دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد

تهران-ایرنا- سازمان دانشجویی حزب دموکرات آمریکا، سرکوب دانشجویان حامی فلسطین را محکوم و از سیاست جو بایدن در قبال جنگ غزه انتقاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: دموکرات های دانشگاه آمریکا و سازمان دانشجویی حزب دموکرات، همچنین از اعتراض‌ها در حمایت از فلسطین در دانشگاه های آمریکا حمایت کردند.

دموکرات‌های دانشگاه آمریکا (که نمایندگی از دانشجویان در حزب دموکرات آمریکا را برعهده دارند) طی بیانیه‌ای که به تصویب هیات اجرایی سازمان جنبش دانشجویی این حزب رسید، از اعتراضات دانشجویی به دلیل شفافیت در موضع گیری در قبال جنگ غزه به عنوان «جنگی مخرب، ناعادلانه و دارای ویژگی نسل‌کشی» قدردانی و مدیران دانشگاه ها را به خاطر تعلیق دانشجویان و درخواست از کمک برای بازداشت دانشجویان معترض محکوم کردند.

این بیانیه همچنین جمهوریخواهان «مگا» (حامی شعار «دوباره عظمت را به آمریکا بر می گردانیم) و بسیاری دیگر از قانونگذران آمریکایی را به دلیل بدنام کردن همه دانشجویان به عنوان معترضانی تنفرآمیز محکوم کرده است.

در این بیانیه همچنین عنوان می شود که «همه اشکال خشونت علیه دانشجویان اشتباه است و افرادی که در گسترش تنفر نقش دارند، جایی در این جنبش با هدف صلح ندارند».

این بیانیه با این حال خاطرنشان می کند که «مطالبه آزادی فلسطینی ها، یهودستیزی نیست».

بیانیه سازمان دانشجویی حزب دموکرات همچنین از جو بایدن و دیگر دموکرات های منتخب به دلیل خودداری از متحد شدن در قبال درخواست ها برای آتش بس فوری و دائمی و آزادی همه گروگان ها و شتاب در دستیابی به راه حل تشکیل دو دولت مستقل فلسطینی و صهیونیستی که کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت می شناسد، انتقاد کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، این انتقادی تکان دهنده ای از سوی سازمانی است که در طول تاریخ با حزب دموکرات و همه گردانندگان آن همکاری کرده است.

دانشجویان حزب دموکرات همچنین خود را به عنوان نمایندگان جوانان معرفی کردند و گفتند این حق را برای خود مفروض می دانند که از حزب متبوع شان در شرایطی که نمی تواند صدای جوانان باشد، انتقاد کنند.

در ادامه این بیانیه به نقل از نمایندگان دانشجویان در حزب دموکرات آمریکا آمده است: ما به عنوان رای دهندگان جوان همگی آگاه هستیم که انتخابات نوامبر (ریاست جمهوری در ماه آبان) در پیش است و آرای ما در این که چه کسی به کاخ سفید راه می یابد، تعیین کننده خواهد بود. کاخ سفید در راهبرد حمایت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل و بی تفاوتی نسبت به جایگاه خود و خواسته همه آمریکایی هایی که به دنبال پایان دادن به این جنگ هستند، اشتباه کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha