استاندار فارس: مدیریت مصرف انرژی می‌تواند یاری رسان صنعت استان باشد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، بزرگترین خدمت به عرصه تولید را مدیریت مصرف انرژی دانست و گفت: راهکارهایی مانند انتقال آب خلیج فارس، احداث چاه‌های عمیق در دراز مدت و همچنین بارورسازی ابرها به شکل مقطعی می‌تواند به تامین انرژی پایدار برای بخش صنعت کمک کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی در شیراز افزود: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در استان می‌توان شاهد رونق چشمگیر پروژه‌های تولیدی بود.
او ادامه داد: ناترازی آب، برق و گاز از موانع جدی پیش روی تولید هستند.

وی اظهار کرد: تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان باید به کاهش مصرف انرژی مجتمع‌های تولیدی کمک کند چرا که این مهم در مقیاس کلان می‌تواند نقش موثری در مدیریت مصرف انرژی ایفا کند.

وی، خواستار به کارگیری ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی شد و گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم، ضرورت دارد که ظرفیت‌های مردمی در زمینه تحقق این شعار وارد عرصه شود.

استاندار فارس: مدیریت مصرف انرژی می‌تواند یاری رسان صنعت استان باشد

راه‌اندازی نهضت صنایع دستی با کمک بسیج
استاندار فارس، خواستار راه‌اندازی نهضت صنایع دستی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج شد و گفت: با تامین زنجیره تولید و فروش در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان به ارزش افزوده و درآمدزایی چشمگیری دست یافت.

ایمانیه، همچنین با اشاره به آزادسازی سه هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن افزود: با سرمایه‌گذاری در این زمینه، شاهد پیشگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه نشینی در شهرها به ویژه کلانشهر شیراز خواهیم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha