۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85462883
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی قزوین هشدار زرد صادر کرد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85462883
هواشناسی قزوین هشدار زرد صادر کرد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از صدور هشدار سطح زرد (آمادگی برای مواجه با پدیده جوی) برای روز جمعه خبر داد.

مریم بهروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورود سامانه بارشی همراه با بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با احتمال وقوع پدیده مه برای روز جمعه، باعث شد تا این اداره کل نسبت به صدور هشدار سطح زرد اقدام کند.

وی، زمان فعالیت این سامانه بارشی را ظهر جمعه و پایان آن را صبح شنبه هفته بعد اعلام کرد و افزود: لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها با احتمال خسارت به سازه های سبک و محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه خواهد بود.

به گفته بهروزی، از شهروندان درخواست داریم تا در مدت زمان فعالیت سامانه بارشی رعایت احتیاط در رانندگی، اجتناب از اتراق کردن در حاشیه رودخانه ها و صعود به ارتفاعات خودداری کرده و نسبت به محکم کردن سازه های سبک اقدام به عمل بیاورند.

وی ادامه داد: خروجی مدل ها نشان می دهد که برای امروز و فردا /پنجشنبه/ با توجه به گذر امواج تراز میانی جو، آسمان استان به طور معمول نیمه ابری تا ابری و برای روز جمعه و صبح شنبه هفته آینده نیز منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی، به ویژه در بعدازظهر قرار می گیرد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بهار و تشکیل ابرهای همرفتی، بارش های پیش رو به صورت رگباری بوده و در پاره ای مناطق نیز از میزان و گستردگی بیشتری برخوردار خواهد بود.

بهروزی ادامه داد: در شبانه روز گذشته شهرهای معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی، آوج و کوهین با ۱۱ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha