زائران عمره هرمزگانی پس از ۹ سال راهی خانه خدا شدند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از نخستین پرواز زائران حج عمره مفرده پس از ۹ سال از فرودگاه بین المللی بندرعباس به سوی خانه خدا خبر داد.

جمشید دلفاردی عصر یک شنبه در حاشیه مراسم بدرقه زائران سرزمین وحی به خبرنگار ایرنا، گفت: در این پرواز ۲۵۵ زائر در قالب سه کاروان عازم بیت‌الحرام شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر خانم و ۷۵ نفر آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه زائران به مدت ۱۰ روز در مکه و مدینه اقامت خواهند داشت، افزود: کوچک‌ترین عضو زائر در این پرواز هفت سال و مسن‌ترین آنها ۹۷ سال سن دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان با بیان اینکه پس از این پرواز از اول ماه صفر یعنی ۱۵ مردادماه، پروازهای عمره از سر گرفته خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از این پرواز سفرهای زائرین حج تمتع به سر زمبن وحی خواهند رفت و تا ۱۵ مردادماه پروازی برای زائران عمره مفرده نخواهیم داشت.

وی با اشاره به پرواز زائران حج تمتع در سال جاری گفت: امسال نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ زائر از هرمزگان برای حج تمتع به سرزمین وحی سفر خواهند کرد که یک هزار و ۲۴ نفر از فرودگاه بین المللی بندرعباس و نزدیک به ۵۰۰ نفر نیز از فرودگاه بین المللی جزیره قشم عازم بیت‌الحرام خواهند بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha