۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85459999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد پایدار شهری به خدمات رسانی بهتر در زنجان منجر می شود

زنجان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار به شهرداری ها به خدمات رسانی بهتر منجر می شو، خاطر نشان کرد: صرف هزینه کرد بر اساس  بودجه  راهکار مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید ناصحی مقدم شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پارکینگ و مجتمع تجاری توفیق، با ذکر تاریخچه ای از شکل گیری شوراها افزود: در سال ۷۸ هدف از تشکیل شوراها صرف انتخاب شهردار و رییس شورا نبود ،در عمل حمایت مالی دولت از شهرداری ها رخت بربست، یعنی شهرداری ها پیش از این وابسته بودند دیگر چنین چیزی رخ نداد.

وی با بیان اینکه وابستگی شهرداری به بودجه های دولتی در حد بسیار اندکی باقی ماند، اضافه کرد: شهرداری ها به درآمدهای خود وابسته شده اند موضوعی که از آن غفلت می شود و حتی دربررسی عملکرد شوراها این موضوع چندا ن مورد توجه قرار نمی گیرد.

این عضو شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه کسب در آمد پایدار برای شهرداری ها از جمله موضوعات اساسی است که در شوراها مطرح بوده است، ادامه داد: حتی وقتی که قانون مالیات ارزش افزوده طرح شد با حذف برخی از عوارض در شهرداری این به یک درآمد پایدار تبدیل شده و در زمان حاضر توسط سازمان امور مالیاتی وصول و در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این کار مهم یکی از کارهای خوب و ماندگار نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: این روند باید همچنان تداوم داشته باشد چرا که درآمدهای پایدار به سرویس دهی مناطق محروم منجر شده و خدماتی بهینه ای را موجب می شود.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان یکی از از پروژه های مهم شهر زنجان را افتتاح پارکینگ و مجتمع تجاری عنوان کرد و گفت: در عمل شهرداری زنجان با زمینی که در اختیار داشته به پیمانکار واگذار که در نهایت مجتمع تجار ی را ایجاد کرد که در مدها و ارزش افزوده را ایجاد خواهد کرد.

ناصحی مقدم با بیان اینکه در کنار این کار مهم ایجاد پارکینگ طبقاتی به تعداد ۱۵۰ دستگاه خودرو خود تجربه موفق و مفیدی است، افزود: به بار نشستن چنین پروژه هایی در راستای خدمت رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در ۲و نیم ساله گذشته این پروژه را به جد پیگیری کرده است، اظهار داشت:تجربه موفق چنین کار ی موجب می شود تا پروژه های دیگری با مولد سازی و بهره وری بیشتر سرمایه کردم بتوان خدمات بیشتری را به مردم ارائه کرد.

رییس شورای شهر زنجان با بیان اینکه مشکلات متعددی در شهروجود دارد، اضافه کرد: تامین اعتبار پروژه ها به همین سادگی نیست وحضور سرمایه گذاران در ایجاد ارزش افزوده امری مهم برای شهرداری زنجان است که امیدواریم این فضا در آینده بیشتر شکل بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha