کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و رونق اقتصادی قرار دارند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و رونق و شکوفایی اقتصادی قرار دارند و تلاش‌های آنها بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز کار و کارگر در معدن انگوران با بیان اینکه نگاه به کار و کارگر در دنیا بر اساس منفعت اقتصادی و نظام سرمایه داری است، عنوان کرد: در اسلام کار و تلاش از کرامت خاصی برخوردار بوده و بر اساس فرمایش قرآن، پیامبر و ائمه اطهار، بالاترین و بهترین دریافت و برداشت انسان در دنیا تلاش است.

وی تصریح کرد: تلاشی که به آسایش جامعه کمک می کند و در روشن شدن چراغ زندگی افراد موثر است در دین اسلام ارزش دارد.

نماینده ملی فقیه در استان یادآور شد: کسی که برای امرار معاش خود تلاش می کند به مصداق جهاد با دشمن است چرا که فقر یکی از بزرگترین دشمنان به شمار می رود.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بین کارگران، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر حال جامعه کارگری خوب باشد، حال جامعه خوب است زیرا نیمی از جامعه ایران را جامعه کارگری تشکیل می دهد.

خاتمی خاطر نشان ساخت: مسئولین وظیفه دارند از زحمات این افراد قدردانی کنند و با تضمین امنیت شغلی، در راستای ایمنی محیط کار و ارتقای مهارت های شغلی بکوشند.

تخصیص کمتر از ۲۵ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است.

مجید گلشنی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است، عنوان کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان جهت ایجاد رفاه و توسعه با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد که بر این اساس باید ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می یافت در حالی که هم اکنون شاهد اختصاص تنها ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

وی تصریح کرد: این میزان تخصیص یافته تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان است.

گلشنی اظهار امیدواری کرد: با تشدید پیگیری ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیتهای عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه اظهار داشت: هم اکنون در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیر فعال داریم که دلیل اصلی غیر فعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

وی افزود: هم اکنون بزرگترین مسئولیت اجتماعی معادن، صرف سهم بخشی از درآمد آنها به اکتشاف و توسعه معدن است.

گلشنی از رشد ۲۵ درصدی صدور پروانه و مجوز اکتشاف در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان ساخت: امیدواریم با توسعه اکتشافات در حوزه معادن شاهد فعالیت ۱۶۵ معدن غیر فعال در استان در آینده نزدیک باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha