تسریع در اجرای طرح‌های فنی و عمرانی پایتخت با اولویت بهسازی معابر

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه با تصویب و اجرایی شدن طرح‌ها بخشی از آنها آماده بهره‌برداری است، گفت: امسال با تسریع در اجرای طرح‌های فنی و عمرانی هر ۲ ماه یکبار طرح‌هایی در این حوزه افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی صداقتی روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های فنی و عمرانی به خبرنگاران، اظهار کرد: با تلاش و برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال بنا داریم ۲۵ طرح در حوزه فنی و عمرانی در کلانشهر تهران به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است، افزود: همین موضوع باعث شده که آسفالت بزرگراه‌ها بعد از یک بازه زمانی بسیار کوتاه از بین برود اما ما در قالب استحکام بستر بزرگراه آزادگان از روش جدید و مناسب در قالب آسفالت‌ ریزی استفاده کردیم که این کار محسنات زیادی دارد نخست اینکه عمر استفاده از آسفالت این بزرگراه به حدود ۱۰ سال افزایش پیدا کرده ضمن اینکه این کار باعث رضایت شهروندان خواهد بود.

صداقتی در خصوص آسفالت ریزی بزرگراه ۴۵ کیلومتری آزادگان اضافه کرد: این بزرگراه ۲.۲ درصد معابر شهر تهران را تشکیل می‌دهد که سال گذشته ۱۰ درصد از حجم تولیدی آسفالت در شهرداری تهران در این معبر توزیع شد که این نشان از توجه به این بزرگراه است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با توجه ویژه به کندروهای بزرگراه‌ها، آسفالت‌ ریزی در این معابر انجام شد، گفت: در سال ۱۴۰۳ اولویت ما آسفالت‌ریزی در کندروهای آزادراه‌ها است و در این بخش برنامه‌ریزی صورت گرفته است و با توجه به اینکه سالانه ۱۰ درصد از معابر شهر تهران قابل آسفالت‌ ریزی است، ما سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت تولید و در سطح معابر توزیع می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران به یک کارخانه آسفالت بازیافت نیاز دارد، ادامه داد: ما یک چرخه معیوب در بخش تولید آسفالت داریم و باید یک کارخانه را تولید کنیم تا از تراشه‌های آسفالت برای استفاده از آسفالت بازیافت شده استفاده کنیم و در این قالب از تکنولوژی خاص بهره ببریم.

تسریع در اجرای طرح های فنی و عمرانی پایتخت با اولویت بهسازی معابر

وی همچنین از راه‌اندازی کارخانه بازیافت آسفالت در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با دستور شهردار تهران امسال این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد و از این به بعد ما از تراشه‌های آسفالت برای تولید آسفالت جدید و بازیافت شده استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در خصوص کیفیت آسفالت تولید شده از تراشه‌ها نیز افزود: قطعا این آسفالت‌ها کیفیت کمتری نسبت به آسفالت‌های نو دارند و از اینها در معابر درجه یک و دو استفاده می‌شود و در بزرگراه‌ها از آسفالت‌های نو استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به دپوی تراشه‌های آسفالت در سطح شهر تهران نیز یادآور شد: حداقل ما برای سه سال جهت تولید آسفالت تراشه داریم و برای تولید آسفالت جدید می‌توانیم از آنها استفاده بکنیم.

صداقتی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها به لحاظ ابعاد و اندازه در قالب طرح هایی از جمله شهید بروجردی نیستند، گفت: این طرح ها می‌توانند اثرگذاری خاصی را در کاهش بار ترافیکی داشته باشند که از آن جمله می‌توان به تعریض ایمنی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری اشاره کرد که شاید این پروژه‌های کوچک‌مقیاس تفاوت زیادی را با پروژه‌های بزرگ داشته باشند اما اثرگذاری زیادی را در کاهش بار ترافیکی خواهند داشت.

به گفته وی، طرح تعریض ایمنی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری امروز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که این پروژه مزایای زیادی از جمله کاهش اختلالات ترافیکی منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha