۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85457289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری چین و حکومت نظامی میانمار برای تامین امنیت مرزی دو کشور

تهران- ایرنا- وزیر امنیت عمومی چین، در پکن با وزیر امور داخلی حکومت نظامی میانمار دیدار کرد، هدف از این دیدار، کاهش جرایم و افزایش امنیت مرزی دو کشور اعلام شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، وانگ شیائوونگ، مشاور دولتی و وزیر امنیت عمومی چین، روز پنجشنبه در پکن با ژنرال یار پیای، وزیر امور داخلی میانمار دیدار کرد.

وانگ گفت: دستاوردهای برجسته ای از طریق تلاش‌های مشترک چین و میانمار در سرکوب جنایات مربوط به کلاهبرداری شبکه مخابراتی به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: چین همواره روابط چین و میانمار را از منظر استراتژیک نگریسته و توسعه داده است، اکنون نیز آماده همکاری با میانمار برای تعمیق همکاری در زمینه اجرای قانون و امنیت، تقویت همکاری امنیتی پروژه پرسنل، و تشدید همکاری در مبارزه با قمار، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم فرامرزی است تا به امنیت، ثبات و توسعه دو کشور و همه منطقه کمک کند.

یار پیای نیز گفت: میانمار مایل است در همکاری در زمینه اجرای قانون و امنیت بین دو کشور برای نتایج مثمر ثمر تلاش کند.

شین هوای چینی درباره این دیدار نوشت: میانمار از سوی همسایه شمالی بزرگ خود برای سرکوب مراکز کلاهبرداری آنلاین در شمال ایالت شان که هم مرز با چین است، تحت فشار قرار گرفته است.

تا کنون، تقریباً ۴۵ هزار نفر که در مجتمع های کلاهبرداری کار می کنند، از جمله کارفرمایان اصلی جرم و جنایت، به چین بازگردانده شده اند.

دیدار یار پیای و وانگ در بحبوحه افزایش شدید ایجاد مراکز کلاهبرداری توسط شبکه های جنایی در ایالت کارن در امتداد مرز تایلند و میانمار در جنوب میانمار برگزار می شود. تعداد آنها از زمان سرکوب در مرز چین به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

رسانه‌های حکومت نظامی میانمار گزارش دادند: وزیر امور داخلی حکومت نظامی از ۲۴ تا ۲۹ آوریل (۵ تا ۱۰ اردیبهشت) به دعوت وانگ برای گفت‌وگو در مورد همکاری های اجرای قانون و امنیتی در پکن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha