مراسم بزرگداشت آیت‌الله حبیب الله مهمان‌نواز در بجنورد برگزار شد

بجنورد- ایرنا- مراسم بزرگداشت آیت‌الله «حبیب الله مهمان‌نواز» در بجنورد برگزار شد و نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در سخنانی وی را عالمی مجاهد و مردمی معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز پنجشنبه در مراسم نکوداشت آیت الله مهمان نواز در حرم امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد اظهار کرد: آیت الله مهماننواز پیش از انقلاب اسلامی، مسجد امامی بجنورد را به پایگاه انقلاب تبدیل کردند و بعد از پیروزی این حرکت مردمی نیز در فعالیت های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بودند.

وی افزود: آیت الله مهمان نواز در دوران جنگ تحمیلی نیز در مناطق عملیاتی برای حفظ ارزش های دینی و کشور حضور پیدا می کردند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: وی مورد کینه دشمنان پیش از انقلاب بود و همواره توسط منافقین تهدید می شد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه آیت الله مهمان نواز ساده زیست، با تقوی و ولایتمدار بود، گفت: ایشان نقش موثری در تاسیس استان خراسان شمالی و در ایجاد فرودگاه بجنورد داشتند.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله حبیب الله مهمان‌نواز در بجنورد برگزار شد

نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: همه انسان ها به دنبال سعادت هستند اما انسان ها در استفاده از توانایی ها همانند یکدیگر نیستند و بهترین مخلوق خدا عالمی است که درست عمل کرده باشد.

آیت الله غلامرضا فیاضی افزود: علم، عامل سعادت نیست بلکه تقوا و ایمان توام با عمل، عامل سعادت می شود.

وی خاطرنشان کرد: عالمی سعادتمند است که ربانی باشد و آیت الله مهمان نواز عالمی ربانی بود به گونه ای که فریفته زرق و برق دنیا نشد.

حبیب‌الله مهمان‌نواز متولد ۱۳۰۵ در روستای کاریزک کنارکال از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی است و در ۱۸ شهریور ۱۳۵۹، با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد.

وی پس از حدود ۳۳ سال اقامه نماز در این شهر، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این سمت کناره‌گیری کرد و در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۱ خورشیدی، آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلی امام خمینی اقامه و با مردم بجنورد خداحافظی کرد.

آیت الله مهمان نواز دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ پس از یک دوره تحمل درد و رنج بیماری و کهولت سن به ملکوت علی پیوست و پیکرش در جوار امامزاده سید عباس موسی بن جعفر (ع) بجنورد به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha