مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد

ارومیه- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه مقاوم سازی واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی با ارتقا پنج هزار واحد به ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

به گزارش ایرنا، غلامرضا صالحی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این استان در خصوص مقاوم سازی در قالب نهضت ملی روستایی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد و برای امسال نیز مقاوم سازی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این طرح در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: با اضافه کردن پنج هزار واحد دیگر به برنامه اجرایی این استان مقرر شد تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در برنامه نهضت ملی روستایی مقاوم سازی شود.

صالحی با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۶۰ درصد پهنه این استان زلزله خیز است و همین موضوع موجب نگرانی در بنیاد مسکن است و از این رو با قدرت بیشتری در خصوص مقاوم سازی واحدهای روستایی گام برمی‌داریم تا در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد اتفاقات ناگوار بیشتری نباشیم.

مشارکت مردم در امور بنیاد مسکن را جدی بگیرید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار گفت: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که از این رو مشارکت مردم در امور بنیاد مسکن باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید آن را نیز تقوا و کار جهادی معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تقوا و ترس از خدا ۲ مولفه شاه کلید مدیریت جهادی است، افزود: در سطح کلان جامعه نیز اگر ترس از خدا باشد مسلما برکات بسیاری به خود فرد و جامعه نازل می‌شود بنابراین در همه حال باید خداوند متعال را ناظر بر اعمال خویش دانست.

وی ادامه داد: تقوا در زندگی خویش را مولفه خود قرار دهید تا ‌در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین باید افرادی برای مدیریت‌های داخل اداری انتخاب شوند که خدا ترس باشند تا به سمت توسعه با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد

امام جمعه ارومیه افزود: بنیاد مسکن چون مزین به نام حضرت امام خمینی(ره) است بنابراین حساسیت بیشتری دراین خصوص است و باید در حل مشکلات مردمی پیشتاز باشد.

وی اضافه کرد: خدمت به کسانی که امیدشان به داشتن چهاردیواری از سمت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است یک‌ حرکت انقلابی محسوب می‌شود که مطمئنا در میان همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر این شاخص تاکیدات بیشتری می‌شود.

وی اضافه کرد: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha