رگبار باران، رعد و برق و تند باد لحظه‌ای برای نقاط ساحلی هرمزگان پیش‌بینی‌ شد

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعد از ظهر و شب در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط ساحلی و تنگه هرمز رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

مجتبی حمزه نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روز جاری با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم خواهد داشت و در پاره ای نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی بیان کرد: وقوع ناپایداری های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان به ویژه تنگه هرمز محتمل خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: سامانه همرفتی تا روز جمعه طی ساعاتی در پاره ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی به ویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی و شمال غربی متلاطم خواهد بود، همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

حمزه نژاد اضافه کرد: توصیه می شود شناورهای سبک احتیاط های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با تغییر سوی جریانات افزایش سرعت بادهای شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می شود

به لحاظ دمایی، طی امروز چهارشنبه از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha