شناورهای سبک به محدوده تنگه هرمز نروند

بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: باتوجه به افزایش لحظه‌ای سرعت باد در ساعات بعد ازظهر و امشب در محدوده تنگه هرمز و مواج شدن دریا، شناورهای سبک از رفتن به این محدوده خودداری کنند.

مجتبی حمزه‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دریا طی روز جاری تا ظهر فردا سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، با افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و همچنین در ساعات بعد از ظهر و شب در محدوده تنگه هرمز با توجه به افزایش ابرناکی، افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: طی روز جاری همچنین در مناطق دریایی هرمزگان افزایش سرعت باد و در ارتفاعات و برخی نقاط استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق مورد انتظار است.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: امروز (دوشنبه) آسمان صاف تا قسمتی ابری در ساعات بعدازظهر در مناطق شمالی، مرکزی و غربی استان رگبار موقتی باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه ای پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد ادامه داد: در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در پاره‌ای نقاط مرکزی نیز وقوع رگبارهای موقتی دور از انتظار نخواهد بود، ضمن اینکه تند باد لحظه‌ای و گر دوخاک و کاهش موقتی دید افقی نیز محتمل خواهد بود.

وی یادآور شد: طی روزهای سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری سامانه همرفتی در ارتفاعات استان به‌ویژه منطقه حاجی آباد تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی، طی امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه در مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha