گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا پایان خردادماه تامین شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره تامین گندم مورد نیاز این استان تا پایان خردادماه گفت:هم‌اکنون ۲۱هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یزدان یگانگی روز سه‌شنبه در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: افزون بر این خرید ۱۸ هزار تن گندم از استان‌های خوزستان و کردستان نیز در دستور کار استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: مراکز خرید گندم اهمیت زیادی دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز خرید گندم قابل قبول باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین شکر مورد نیاز استان اضافه کرد: در این ارتباط ۷۶۰ تن شکر سفید در انبارهای این استان ذخیره‌سازی و همچنین حمل ۶۰۰ تن شکر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۴۸۰ تن برنج در انبارهای چهارمحال و بختیاری افزود: مذاکراتی برای افزایش سهمیه برنج استان نیز در حال انجام است.

یگانگی پیش‌بینی کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی مسوولان این استان در خصوص ذخیره سازی و تامین کالاهای اساسی مشکل و کمبودی وجود نخواهد داشت.

بازار شب عید و ماه مبارک رمضان؛ بدون هیچ کمبودی

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده بازار شب عید و ماه مبارک رمضان بدون هیچ کمبودی از نظر تامین کالاهای اساسی در استان پشت سر گذاشته شد.

بهروز میرزایی با اشاره به تامین ۵۷۵ تن شکر مورد نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان افزود: طی ۲ مرحله ۴۹۰ تن شکر مورد نیاز خانوار طی یک ماه در چهارمحال و بختیاری تامین شد که از این میزان ۷۲ تن از طریق نمایشگاه بهاره در اختیار مردم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی ۸۵ تن شکر نیز در اختیار بخش صنف و صنعت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

میرزایی در خصوص تامین گوشت مرغ منجمد برزیلی اظهار داشت: ۲۷.۵ تن گوشت مرغ منجمد وارداتی در اسفندماه برای تامین نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان تامین شد که از این میزان ۱۶ تن از طریق نمایشگاه عرضه شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین ۴۷ تن گوشت قرمز منجمد نیز در استان تامین شد که از این میزان ۶ تن در نمایشگاه در اختیار مردم قرار گرفت.

وی سهمیه برنج وارداتی چهارمحال و بختیاری را ۴۹۰ تن اعلام کرد که از این میزان ۴۰۲ تن جذب و روانه بازار شد.

تامین نیاز دارویی چهارمحال و بختیاری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود برخی از داروها در استان گفت: با توجه به پیگیری‌ها انجام شده و افزایش تولید و واردات تلاش می‌شود کمترین مشکل درخصوص تامین دارو در استان وجود داشته باشد.

رضا محمدی در خصوص مشکل کمبود شیر خشک افزود: مشکل پیش آمده در خصوص شیر خشک به دلیل حذف ارز ترجیحی پیش آمده که تفاوت آن از سوی سازمان بیمه پرداخت می‌شود و مصرف کننده مبلغ اضافه‌ای بابت این مساله نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا،به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد هشت کیلوگرم در ماه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha