۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85454179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبفای خراسان‌شمالی: شهروندان از هدایت روان‌آب‌ به شبکه فاضلاب خودداری کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: هدایت روان آب ها و آب های ناشی از بارندگی به شبکه جمع آوری فاضلاب خسارت زا است و انتظار داریم شهروندان از انجام این اقدام خودداری کنند.

رضا نعیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هرگونه اقدام به هدایت روان آب ها به شبکه های جمع آوری فاضلاب ممنوع است و موجب خسارت به تاسیسات فاضلاب می شود.

وی افزود: ورود روان آب های ناشی از سیلاب ها و آب های سطحی به داخل تاسیسات فاضلاب شهرها و روستاها جدای از پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی موجب خسارت های سنگین به تاسیسات شبکه های جمع آوری، خطوط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه های فاضلاب می شود.

نعیمی ادامه داد: این اقدام نه تنها عملکرد مطلوب تاسیسات فاضلاب را دچار اختلال می کند بلکه مشکلات زیست محیطی نیز به وجود می آورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جمع آوری و تصفیه فاضلاب در سطح شهرها و روستاها از وظایف شرکت آب و فاضلاب است اما در برابر آب های رها شده در کوچه و خیابان ها از سوی برخی شهروندان وظیفه ای ندارد.

وی افزود: مدیریت جمع آوری روان آب ها در سطح شهر بر عهده شهرداری ها و در روستا بر عهده دهیاری ها است.

نعیمی یادآور شد: اکنون چهار شهر بجنورد، اسفراین، شیروان و آشخانه و سه روستای اسلام آباد، طبر و تازه قلعه در خراسان‌شمالی دارای تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب است که با هزینه های زیادی بهره برداری شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تصریح کرد: گاهی اوقات مشاهده می شود، افرادی برای خلاصی از آبگرفتگی های معابر در هنگام بارندگی ها با باز کردن دریچه منهول های فاضلاب، روان آب ها را به داخل تاسیسات فاضلاب هدایت می کنند که در صورت مشاهده با فرد خاطی برخورد قانونی می شود.

نعیمی گفت: براساس آیین نامه های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، آب باران هیچ ملکی نباید وارد سیفون فاضلاب شود و شبکه جمع آوری آب باران باید از شبکه فاضلاب جدا باشد که تعبیه مخزن جمع آوری آب باران و یا حفر چاه جذبی در داخل ملک از راهکارهای معمول در این راستا است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح خراسان شمالی از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha