خدمت رسانی بیش از ۲۳ هزار پزشک به مردم در ایام نوروز و بستری یک میلیون بیمار

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۲۳ هزار پزشک متخصص در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی کردند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر پزشک و بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰  نفر متخصص بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، سعید کریمی روز سه شنبه در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: پنج میلیون مراجعه کننده به مراکز درمانی در ایام نوروز داشتیم که از این تعداد یک میلیون نفر بستری شده و برای ۱۸۰ هزار نفر نیز عمل جراحی که ۵۰ مورد اورژانسی بوده انجام شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز کادر درمان تعطیلی نداشتند، تصریح کرد: ۱۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که از این تعداد ۱۷ هزار تخت ویژه در اختیار بیماران قرار گرفت.

کریمی ادامه داد: در این ایام ۵۱ هزار مصدومیت ثبت شد که از این تعداد ۴۵ هزار و ۱۱۰ مصدوم به بیمارستان‌ها اعزام شدند و ۵۳۰ نفر در محل فوت کردند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید شدت آسیب‌ها در حوادث کمتر شود، افزود: خدمت رسانی در حوزه سلامت با سرعت انجام می‌شود اما باید در بحث پیشگیری باید بیشتر کار کنیم و در حوزه تولید خودرو باید استانداردها لازم رعایت شود تا شاهد مرگ هموطنان در حوادث ترافیکی نباشیم.

انجام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی در نوروز

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدودا ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

 وی اظهار داشت: در طرح سلامت نوروزی سه هزار و ۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت.

وی از فعالیت دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام حدودا یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

میعادفر با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز در این ایام داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری بر جای گذاشتند.

انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد و گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگ سازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، افزود: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدیدها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدیدهای بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

رییس پلیس راهور فراجا نیز از کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی ابراز رضایت کرد و آن را حاصل یک کار جمعی، نظام مند و هوشمند دانست.
سردار سید تیمور حسینی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

سردار تیمور حسینی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشته ایم.

وی وضعیت فوتی های حوادث جاده ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه های اجرایی در زمینه های راه ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی های جاده ای تا سالهای ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجددا وضعیت به شرایط قبل برگشت و متاسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

رییس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران موثر ارزیابی و عنوان کرد: مولفه های موثر در کاهش حوادث، مصدومیت ها و تلفات را شناسایی کرده و می دانیم که چه اقدامی باید در حوزه های مختلف از جمله راه ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضایی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha