سفیر اتریش: نگاه انسانی به مقوله سازش در دستگاه قضایی ایران ارزشمند است

ارومیه - ایرنا - سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه انسانی به مقوله سازش در دستگاه قضایی ایران بسیار ارزشمند، قابل ستایش و نشانه درک بالای این دستگاه از مسائل حقوقی، قضایی و انسانی است.

به گزارش ایرنا، ولف دیتریش هایم /Wolf Dietrich Heim/ روز دوشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به مبانی آموزش مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی در یونیسف افزود: اتریش با این نهاد بین المللی ارتباط بسیار خوبی دارد که فرصتی برای تعمیق و توسعه مبانی آموزشی برای جوانان ایرانی به شمار می‌رود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این دیدار اظهار کرد: نظام قضایی اسلام علاوه بر نگاه قانونی و قضایی به موضوعات و مسائل، نگاه انسانی و اخلاقی هم دارد به ویژه در حوزه زندانبانی اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر کشورهای مدعی حقوق بشر نیست و زندانیان در کشور ایران از تمامی حقوق انسانی بهره‌مند هستند.

ناصر عتباتی با اشاره به دامنه اختیارات وکیلان ادامه داد: وکلا در نظام حقوقی ایران از همه اختیارات قانونی برای دفاع از حقوق موکل خود بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه نگاه انسانی به مقوله های جرم و مجرم در محاکم ایران به طور کامل ساری و جاری است، گفت: مجرمانی که شرایط قانونی را داشته باشند، از بسیاری از ارفاق‌ها و تخفیف‌های قانونی بهره مند می شوند و این مهم در خصوص همه افراد یکسان است و اتباع دیگر کشورها هم از این قاعده مستثنی نیستند و حتی برخی مواقع اتباع خارجی از رافت اسلامی بیشتر برخوردار می شوند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: یکی از مسائل مهم و اولویت دار در نظام قضایی اسلامی ایجاد صلح و سازش در بین اصحاب پرونده است و این از آموزه های دین مبین اسلام نشات می‌گیرد، به طوری که سال گذشته ۴۴ فقره قتل در استان به سازش ختم شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha