۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85453457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح «تکام» سند بزرگ تحول روستایی است

اردبیل - ایرنا -نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مجری طرح "تکام" گفت: اجرا و نهادینه کردن طرح تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) منجر به توسعه اقتصادی روستاها می‌شود و این طرح یک سند بزرگ تحول روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مجتبی زاده روز دوشنبه در همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های خلخال و کوثر که در فرمانداری شهرستان خلخال برگزار شد، افزود: هدف از اجرای طرح جدید دولت سیزدهم موسوم به تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمند سازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستاها است.

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور با بیان اینکه در حکمرانی روستایی با مشکل جدی روبرو هستیم، تصریح کرد: اجرا و نهادینه کردن طرح تکام منجر به توسعه اقتصادی روستاها می‌شود و این طرح یک سند بزرگ تحول روستایی است.

مجتبی زاده اظهار داشت :در راستای اجرای بهینه طرح تکام دولت تیمی از مجموعه فرهیختگان و افراد مسلط به کار و با فکر و اندیشه نو از ۳۱ استان کشور تشکیل و از این افراد جهت پیشبرد اهداف طرح به صورت بهینه استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشورداری با سکون فکری امکان‌پذیر نیست، افزود: در حال حاضر کشور را به صورت اداره مدیریت می‌کنیم که با چنین روشی هرگز نتیجه لازم را کسب نخواهیم کرد.

وی همچنین گفت یکی از اصول توسعه شناخت جایگاه از سوی مدیران و افراد ذینفع در کارهای اداری و همچنین پرهیز از هرگونه بی‌نظمی در امور اداری و دولتی است.

مجتبی زاده در تشریح طرح تکام افزود: مفاد و بخشنامه طرح تکام در قالب پنج سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و برای اجرا به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین اجرایی استان و شهرستان برگزار شد، مدیر کل امور روستایی استانداری اردبیل گزارشی از آخرین وضعیت اجتماعی، فرهنگی ،عمرانی دهیاری‌های استان را ارائه کرد.

شاپور آذروند اظهار کرد: در چهارچوب اجرای طرح تکام، شاخص‌های زیربنایی، عمرانی و اقتصادی روستاهای استان با هدف توانمندسازی روستاها، اشتغالزایی پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها ارزیابی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha