۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85429421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل راه‌اندازی شد

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85429421
۹ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پارسال ۹ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف این استان تجهیز و راه‌اندازی شد.

محمدعلی پهناور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه‌های ورزش روستایی با هدف ترویج و توسعه ورزش‌های بومی و محلی، افزایش سلامتی جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در روستاها با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان، دفتر روستایی و عشایری استانداری و هیات ورزش های روستایی و بازی‌های بومی و محلی تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: این ۹ خانه ورزش روستایی در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، اصلاندوز، بیله‌سوار، نیر، نمین، مشگین‌شهر و کوثر تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: خانه ورزش روستایی یونجالو بخش ویلکیج نمین، گورادل بخش هیر شهرستان اردبیل ، نظرعلی بلاغی بخش قشلاق دشت شهرستان بیله‌سوار، زنگه‌بار بخش مرکزی شهرستان گرمی، بران سفلی بخش مرکزی اصلاندوز، خوجین بخش مرکزی خلخال، آقامیرلو شهرستان کوثر، گوگرچین شهرستان نیر و مجنده بخش جمایران شهرستان مشگین‌شهر از جمله روستاهای تجهیز شده هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: خانه‌های ورزش روستایی با ۱۳ قلم اقلام ورزشی مانند میز فوتبال دستی، میز، راکت و توپ تنیس روی میز، صفحه دارت، شطرنج، طناب، توپ فوتبال، توپ، تور و میله والیبال، لوازم بازی هفت سنگ و لوازم بازی دال پلانو تجهیز شد.

پهناور با اشاره به فعالیت ۱۲۰ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان اردبیل، ادامه داد: تجهیز و فعال کردن خانه‌های ورزش روستایی یکی از اولویت‌های متولیان ورزش استان است.

وی گفت: خانه‌های ورزش روستایی در نقاط مختلف استان اردبیل با بهره‌مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان‌ها و نهادها راه‌اندازی و فعال می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانه‌های ورزش روستایی با توجه به طرح آمایش سرزمینی به تناسب ظرفیت و استعداد جوانان روستایی تجهیز و راه‌اندازی می‌شود، افزود: این خانه‌ها به تجهیزات روز مجهز می‌شوند تا اهالی روستا، جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

تاکنون ۸۷۳ دهیاری در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان راه‌اندازی شده که ۴۰۷ هزار و ۴۹۵ نفر جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha