پیش بینی ۱۲۰۰میلیارد ریال برای عشایر کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت برای خدمات رسانی به عشایر این استان مصوب شده است.

فیض الله آذرفر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه های عشایری و ۷۰۰ میلیاردر یال برای خرید تانکر برای تامین آب آشامیدنی عشایر خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی خاص منطقه و کمبود زیرساخت های راه ارتباطی و امکانات تزیریق این میزان اعتبار بخش زیادی از مشکلات عشایر این استان را برطرف خواهد کرد.

آذر فر تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان کوچ بهسازی و بازگشایی راه های عشایری در حوزه های مختلف در دستور کار امور عشایر شهرستانهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از عشایر استان در دولت سیزدهم در همه زمینه ها افزایش یافت اظهار داشت: اعتبارات بسیار خوبی طی ۲ سال گذشته از محل منابع مختلف برای خدمات رسانی به جامعه عشایر این استان هزینه شده است.

آذرفر عنوان کرد: همچنین در زمان فعالیت دولت سیزدهم ۳۵ زیرساخت پل به مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال، ۸۰ مخزن ذخیره آب با ۱۲۰ میلیارد ریال،بهسازی ۴۰ چشمه عشایری با ۶۰ میلیارد ریال، بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز در ۷۰ کیلومتر از راه ها به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال،ساخت ۷۰ سرویس بهداشتی ۷۰ میلیارد ریال،ساخت ۸۰ آبشخور دام به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال،۱۲۰ سرپناه بهداشتی با ۴۰ میلیارد ریال انجام گرفته است.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار بازگشایی و بهسازی جاده های با توجه به نزدیک شدن به زمان کوچ در ۱۳ فاز پیش بینی شده است.

سید مهدی عباسیان تصریح کرد: با برنامه ریزی های اجام شده یکهزار کیلومتر راه عشایری در شهرستان بویراحمد، دنا ۲۰۰، مارگون ۴۰۰، کهگیلویه ۶۰۰، بهمئی ۳۵۰، چرام ۴۰۰ و لنده ۳۵۰ کیومتر راه عشایری بهسازی و بازگشایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از جاده های عشایری در بارندگی های بهاره و سیلاب اخیر تخریب و مسدود شه است.

عباسیان اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده تا قبل از آغاز فصل کوچ همه جاده های عشایری شهرستانهای بویراحمد، دنا، مارگون، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی بازگشایی خواهد شد.

عباسیان تصریح کرد: با توجه به ارندگی هیا اخیر در سال جاری در زمینه تامین آب آشامیدنی عشایر بخصوص در شهرستانهیا سردسیری از جکمله، نا، مارگون و بویراحمد هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در شهرستانهای گرمسیری (کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام) آب مورد نیاز عشایر کوچرو با انعقاد قرارداد به وسیله تانکر سیار تامین خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچرو و نیمه کوچرو است.

خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق گرمسیری جنوب استان در گچساران، کهگیلویه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئی مستقر هستند.

۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می دهند.

حمایت از اهالی مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد که با تولید ۴۵ درصد از گوشت مصرفی مردم استان ،۳۵ درصد از صنایع دستی و بخش قابل توجهی از محصولات دامی از شیر،روغنن، دوغ تا کشک افزون بر جلب رضایت این قشر تولیدکننده گامی به سوی امنیت غذایی نیز محسوب می شود.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با در اختیار داشتن داشتن۲۶ درصد از عرصه های زراعی، ۱۷ درصد باغستان ها و پرورش یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام برای تولید محصولات غذایی در تکاپو هستند با انجام این خدمات انگیزه مضاعفی برای تلاش کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید

خدمات رسانی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد با سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

پول برای نوسازی ناوگان آبرسانی به عشایر داریم؛ مجوز نداریم

طعم شیرین عدالت خدمات رسانی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رئیس جمهور

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha