سیل، ۵۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری مهریز یزد خسارت زد

یزد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز یزد گفت: جاری شدن سیل چند روز اخیر در بخش مرکزی ۵۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های مختلف زیرپوشش شهرستان خسارت وارد کرد.

" علی دهقان منگابادی " روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تخریب برخی از سازه‌های آبخیزداری و خاک حوزه‌های آبخیز جزو اهم خساراتی است که در شهرستان وارد شد.

وی ادامه داد: سامانه‌های بارشی منتهی به سیل در شهرستان در سه حوزه خودنمایی کرد و منجر به آبگیری کامل سازه‌های موجود گردید.

این مسئول بیان کرد: با تلاش نیروهای زیرپوشش و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز خروجی سیل در روستاهای بنادک سادات، ابراهیم‌آباد، منشاد، گل افشان، گهور، دره و کنجکوه، مدیریت و کنترل شد.

وی گفت: در مجموع پنج میلیون متر مکعب سیلاب در منطقه کنترل و در سازه‌های موجود شهرستان مدیریت که با توجه به رهاسازی تدریجی آب در بستر رودخانه‌ها به جهت نفوذ بسیار بهتر و جلوگیری از تبخیر توسط باد و آب ضروری است.

دهقان بیان کرد: افزون بر سیل‌های رودخانه‌ای بزرگ در محدوده‌های ذکر شده، مناطق دیگری با سیلاب مواجه از جمله رودخانه شور گردکوه و ارنان با شدت کمتر که مدیریت شد.

وی گفت: بارش‌های اخیر علاوه بر تغذیه سفره‌های زیر زمینی منجر به آبگیری پروژه‌های بیولوژیک درخت کاری و همچنین تقویت پوشش گیاهی مراتع سطح شهرستان شد.

بخش مرکزی مهریز شامل دهستان‌های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha