۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85452337
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال نزدیک‌تر شد + فیلم

گرگان- ایرنا- تیم بسکتبال شهرداری گرگان روز یکشنبه با کسب دومین پیروزی متوالی مقابل مهرام شهر قدس یک گام دیگر به فینال لیگ برتر باشگاه‌های کشور نزدیک‌تر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین دیدار تیم‌های شهرداری گرگان و مهرام شهر قدس در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور امروز در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد و شهرداری‌چی‌های گرگان در یک بازی سخت، فشرده و نفس‌گیر با نتیجه به نسبت نزدیک ۷۶ بر ۷۰ به پیروزی رسیدند.

شاگردان سیدمصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در کوارتر اول با ترکیب اولیه محمدسینا واحدی، ویلیام چری، نوید رضایی‌فر، ارسلان کاظمی و سالار منجی مقابل شاگردان علی آرزومندی سرمربی مهرام شهرقدس با ترکیب اولیه پری پتی، پیتر گریگوریان، محمد جمشیدی، سجاد پذیرفته و الیجا هولمن قرار گرفتند.

نتیجه کوارتر اول این مسابقه با حساب ۲۳ بر ۲۷ به سود مهرامی‌ها به پایان رسید.

در کوارتر دوم، پنج شروع کننده تیم شهرداری گرگان همان شروع کننده های کوارتر اول (واحدی، چری، رضایی‌فر، کاظمی و منجی) بودند و در تیم مهرام نیز تنها یک تغییر نسبت به آغاز کوارتر اول ایجاد، و سجاد مشایخی به جای پیتر گریگوریان وارد زمین شد و به همراه (پتی، جمشیدی، پذیرفته و هولمن) مقابل بازیکنان شهرداری قرار گرفت.

شاگردان هاشمی در تیم گرگان این کوارتر را با نتیجه ۱۷ بر ۱۶ به سود خود به پایان رساندند تا در پایان نیمه اول و مجموع ۲ کوارتر شاگردان آرزومندی در تیم مهرام با پیروزی ۴۳ بر ۴۰ به رختکن بروند.

مصطفی هاشمی در تیم گرگان برای آغاز کوارتر سوم باز هم تغییری ایجاد نکرد و واحدی، چری، رضایی‌فر، کاظمی و منجی را در ترکیب اولیه تیمش قرار داد و آرزومندی هم بدون تغییر به نسبت آغاز کوارتر دوم، در ابتدای کوارتر سوم (پتی، مشایخی، جمشیدی، پذیرفته و هولمن) را به میدان فرستاد.

شاگردان هاشمی در این کوارتر با ارایه یک بازی با کیفیت اختلاف امتیاز خود با تیم مهرام را زیاد کردند و با نتیجه ۲۳ بر ۱۱ در کوارتر سوم پیروز شدند.

در کوارتر چهارم و پایانی در تیم شهرداری تنها یوسف‌وند جایگزین کاظمی شد و در کنار واحدی، رضایی‌فر، چری و منجی آغازگر این زمان از بازی شد.

در تیم مهرام هم در کوارتر چهارم ابتدا مشایخی، گریگوریان، جمشیدی، پذیرفته و هولمن وارد زمین شدند.

بازیکنان مهرام در کوارتر چهارم به برتری ۱۶ بر ۱۳ دست یافتند، اما نیمه دوم را بازیکنان شهرداری با حساب ۳۶ بر ۲۷ به سود خود به پایان رساندند و در نهایت با نتیجه ۷۶ بر ۷۰ پیروز شدند.

در این مسابقه ویلیام چری بازیکن آمریکایی تیم شهرداری گرگان با ۳۱ امتیاز و اثرگذاری ۲۶، امتیازآورترین و موثرترین بازیکن میدان و سجاد پذیرفته بازیکن تیم مهرام با ۱۵ امتیاز و ۱۲ ریباند(تغییر مالکیت توپ) عنوان بازیکن دبل‌ دبل شناخته شدند.

قضاوت این مسابقه را رامین فتحی به همراه شهرام کرمی و نیما جعفری برعهده داشتند و امیرحسین واحدپور ناظر داوری، محمد متین و نادر باقری به عنوان نمایندگان سازمان لیگ و کوروش بخشی‌عرب به عنوان نماینده فدراسیون در این بازی حضور داشتند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با توجه به پیروزی جمعه گذشته مقابل مهرام و کسب پیروزی در بازی امشب مقابل همین تیم به یک پیروزی دیگر برای صعود به فینال نیاز دارد که مسابقه سوم، هفته آینده در شهر قدس برگزار خواهد شد.

گرگانی‌ها در صورت پیروزی در مسابقه سوم راهی فینال برای پنجمین سال متوالی خواهند شد و در صورت باخت در این بازی، ۴۸ ساعت بعد باید بازی چهارم را در شهر قدس برگزار کنند.

پیروزی گرگان در بازی چهارم آنها را راهی فینال خواهد کرد و در صورت باخت، کار به بازی پنجم خواهد کشید که آن بازی در گرگان برگزار خواهد شد.

فینالیست دیگر لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور از بین ۲ تیم ذوب‌ آهن اصفهان و طبیعت اسلامشهر مشخص خواهد شد.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در چهار فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور یک نایب قهرمانی و سه قهرمانی متوالی دارد.

این تیم باید ششم اردیبهشت ماه در لبنان به مصاف تیم الریاضی این کشور برود که این بازی اولین سری از فینال رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های غرب آسیا خواهد بود.

مسابقه دوم گرگان در فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا دوازدهم اردیبهشت ماه در تهران و در صورت نیاز به بازی سوم، نوزدهم اردیبهشت ماه در لبنان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha