قدرت بازدارندگی از دستاوردهای عملیات وعده صادق است

بیرجند - ایرنا - فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: یکی از دستاوردهای عملیات "وعده صادق" در سطح جهان قدرت بازدارندگی در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی است و امروز هیچ کشوری جرات نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارد.

امیر سرتیپ دوم ستاد جلیل شاطری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اساس اقتدار نظامی ما بر بازدارندگی است و اگر خدشه ای به امنیت، آسایش و آرامش ملت و شهروندان ایرانی در هر نقطه ای از جهان وارد شود، با قاطع ترین پاسخ‌ها مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پاسخ موشکی ایران، اُبهت آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بین برد و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب شد بیان کرد: از این پس اسرائیل می‌داند که هر اقدام و تجاوزی انجام دهد ما پاسخی در سطح بالاتر را انجام خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات "وعده صادق" قدرت نظامی ایران را در عرصه جهانی بالا برد و کشور را به عنوان یکی از قدرت‌های جهان مطرح کرد، پیامد عملیات این بود که دیگر کشورهای منطقه آمریکا را به عنوان ابرقدرت نمی‌شناسند و به کشورهای منطقه قدرت داد که از خود با شجاعت دفاع کنند.

وی بیان کرد: این عملیات درسی برای جامعه جهانی داشت که دیگر نظام تک قطبی و نظامی که بخواهد برای کشوری خط و نشان بکشد، وجود ندارد.

نمایش توانمندی‌های دفاعی ایران در سطح جهان

امیر شاطری افزود: عملیات "وعده صادق" توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ مشروع به حملات اسرائیل غاصب، نمایش توانمندی‌های دفاعی ایران اسلامی در سطح جهان بود البته بخش کوچکی از توان نظامی ما در این عملیات نشان داده شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما که به تعبیر مقام معظم رهبری به منزله خاک کشورمان است، حمله و تجاوز کرد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: حمله به کنسولگری ما نه تنها حمله به خاک بلکه حمله به حیثیت و غرور ملی بود، آیا نباید ما پاسخ مشروع در برابر این تجاوز بدهیم؟

وی اظهار کرد: رهبر و ولی فقیه ما در جهان به مردم وعده داد که اسرائیل باید تنبیه شود، پس عملیات موشکی ایران به پایگاه و فرودگاه نظامی اسرائیل دفاع و پاسخ مشروع به اقدامات جنایتکارانه این رژیم بود.

ابهت پوشالی گنبد آهنین اسرائیل شکست

امیر شاطری افزود: این عملیات پاسخ افتخارآمیز و غرورآفرین بود که ابهت پوشالی گنبد آهنین اسرائیل را در هم شکست و تنبیه رژیم صهیونیستی به جا، شایسته و منطقی در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی این رژیم خبیث بود.

وی تصریح کرد: پاسخ موشکی کشورمان، سیلی محکمی به خباثت‌های رژیم غاصب صهیونیستی بود و نشان دادیم که جمهوری اسلامی در قبال تهاجم‌ و دست درازی‌های این رژیم جعلی ساکت نخواهد نشست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان باید همچنان هوشیار و دفاع مناسب و منطقی داشته باشیم افزود: اکنون از نظر توان نظامی به این توانمندی، اقتدار، توان رزم و بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچ کشوری یارای مقابله سخت با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی یادآور شد: ما به اسرائیل حمله نکردیم بلکه این رژیم با عملکرد خودش خواست، چون تجهیزات جمهوری اسلامی ایران جنبه بازدارندگی دارد اما زمانی که نیاز باشد از آن استفاده می‌کنیم.

آموزش‌ها و سلاح‌های ما بومی است

امیر شاطری گفت: از آنجایی که آموزش‌ها و سلاح‌هایمان بومی است، روش جنگیدن نیز برای ما بود لذا طرف مقابل نمی‌دانست روش مقابله‌ای چیست در حالی که از اکثر نقاط ایران موشک پرتاب شد و این به معنای دفاع همه جانبه و گسترده است.

وی اظهار کرد: پهپادهای ایران گنبد آهنین را گیج کرده بودند و به خاطر پایین آوردن اهمیت کار به دروغ می‌گویند پهپادها را خنثی کردند، ابتدا پهپاد و در لابه‌لای آن موشک فرستادیم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: پیام اقدام دفاعی این بود که اسرائیل و آمریکا دورترین نقطه یا نزدیک‌ترین نقطه باشد این توان را داریم تا شما را بزنیم، توان و تاکتیک داریم و آموزش‌های ما بر آموزش‌های شما می‌چربد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

پاسخ موشکی و پهپادی ۱۰ روز پس از حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رسیدن هفت تن از مستشاران قانونی کشور و نبود واکنش صریح جامعه بین المللی به این اقدام غیرقانونی، انجام شد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران براساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha