پنج هزار میلیارد ریال تجهیزات درمانی در خراسان‌شمالی خریداری شد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: پنج هزار میلیارد ریال تجهیزات در سال گذشته برای مراکز درمانی و بیمارستان های استان خریداری و نصب شد.

دکتر جواد شاهین فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تجهیزات شامل سی تی اسکن، ام آر آی، دستگاه دیالیز و دستگاه شتاب دهنده خطی است.

وی افزود: این دستگاه ها از به روز ترین تجهیزات درمانی هستند که با هدف رفاه حال بیماران تهیه شده است.

شاهین فر ادامه داد: ۴۰ دستگاه دیالیز در این بازه زمانی برای مراکز درمانی خراسان شمالی تهیه و دستگاه های موجود نیز تعمیرات اساسی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان ها همچون فاروج و رازوجرگلان دستگاه دیالیز نداشتند که در سال گذشته مجهز به این تجهیزات درمانی شدند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این تنها یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی در خراسان شمالی وجود داشت، گفت: این دستگاه پاسخگوی درمان بیماران خاص سرطانی نیازمند پرتودرمانی و با وزن بالا نبود.

شاهین فر تصریح کرد: شتاب دهنده جدیدی که در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد راه اندازی شده از پیشرفته ترین دستگاه ها در حوزه پرتو درمانی است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha