بیمه سلامت استان مرکزی پنج‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران را پرداخت کرد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پنج‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال از هزینه درمان بیماران این استان در سال گذشته از سوی بیمه سلامت پرداخت شد.

«بابک بوالحسنی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیش از ۱۲ درصد این مبلغ در فرآیند درمان بیماران خاص استان مرکزی هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۷ هزار و ۴۱۰ بیمار خاص استان مرکزی تاکنون نشان‌دار شده‌اند و ۵۵ بیماری نشان‌دار مختلف نیز در سامانه به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: بیماران خاص این استان برای نشان‌دار کردن باید مدارک خود را در سامانه بیمه سلامت بارگذاری کنند و یا مراجعه حضوری داشته باشند.

بوالحسنی اظهار کرد: صندوق حمایت از بیماران سخت درمان در راستای بند ن تبصره ۱۷ قانون بودجه از آبان ماه سال ۱۴۰۱ به منظور حمایت از بیمارانی که نیاز به درمان مداوم داشتند و با تحمیل هزینه‌های بالایی مواجه بودند، ایجاد شد.

وی گفت: شرط برخورداری از این صندوق، داشتن یکی از بیمه‌های پایه از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: پیش از این، پنج بیماری جزو بیماران خاص بود که هم‌ اکنون ۱۰۷ بیماری در قالب بیماران خاص خدمات دریافت می‌کنند.

بوالحسنی عنوان کرد: ۵۵ بیماری هم‌اکنون در سامانه به ثبت رسیده و به صورت اتوماتیک ارایه می‌شود و مابقی بیماری‌های تعریف شده ذیل بند ۹ اساس‌نامه بیماران خاص و سخت درمان است که بیماران باید پس از پرداخت هزینه درمان، اسناد را تحویل دهند و می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال در سال، از خدمات این بخش بهره‌مند شوند.

۴۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۹ نفری استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha