۳۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85449811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان:سپاه پاسداران خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: سپاه پاسداران نیروی واکنش سریع، مردمی و انقلابی در همه‌جا بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به دوم اردیبهشت سال ۵۸ سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از اندیشه‌های بلند و آینده‌نگرانه امام راحل تشکیل سپاه پاسداران انقلاب بود.

وی افزود: هرچه زمان می‌گذرد اهمیت و ضرورت حرکت امام راحل روشن‌تر می‌شود.

امام جمعه زنجان گفت: وضعیت سپاه از برکات شخص امام است و اینکه حضرت امام راحل بسیج را تشکیل دادند، این سازمان نیز از برکات سپاه، انقلاب و امام راحل است.

وی بیان کرد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه برای پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه حراست و صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه‌ای فراتر از مرزهای مشخص است، ادامه داد: سپاه یک نیروی واکنش سریع و مردمی و انقلابی در همه‌جا بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه سپاه نیروی مولد انقلاب است، ادامه داد: در عرصه‌های مختلف افرادی وجود دارند که با اینکه رسما سپاهی نیستند اما در بستر سپاه رشد یافته‌اند یعنی سپاه مولد نیروهای انقلابی در مجامع دولتی شده است که در حال خدمت به مردم هستند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز سپاه زمینه‌ساز، مشاور امین و هدایتگر نیروهای مقاومت در جهان اسلام است، گفت: بزرگترین مجموعه ضد تروریستی جهان، سپاه پاسدران انقلاب اسلامی است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بستر بسیج در درون سپاه و با فرماندهی سپاه فراهم شده است، گفت: در ارزیابی که در دنیا وجود دارد، بیشترین فرماندهانی که در خط مقدم جنگ به شهادت رسیده‌اند فرماندهان سپاه پاسداران بوده‌اند.

وی در بخشی دیگر با اشاره به جمله معروف اینکه دوره بزن و در رو تمام شده است، گفت: بزرگترین مجموعه ضد تروریستی جهان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خاتمی همچنین با اشاره به سالروز شهدای ورزشکار، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور از موفقیت ورزشکاران در عرصه بین‌المللی تشکر کردند با این وجود تاکنون ۵۰۰ نفر ورزشکار جزو شهدا بوده‌اند که مدال قهرمانی خود را با نام مقدس شهدا به دست آورده‌اند، این در حالی است که ۱۰۰ نفر از شهدای مدافع حرم نیز ورزشکاران پهلوان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha