رژه نیروهای مسلح همدان به مناسبت روز ارتش برگزار شد+فیلم

همدان- ایرنا- همزمان با بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران (۲۹ فروردین)، آیین ویژه رژه یگان‌های رزمی و نظامی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در میدان آرامگاه باباطاهر شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارشد نظامی آجا در استان همدان روز چهارشنبه در این آیین گفت: دشمنان ناآگاه بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح ذره‌ای از آرمان‌های امام راحل، شهدا و انقلاب اسلامی، کوتاه نمی‌آید.

سرتیپ دوم امیر پرویز مرادبکی افزود: امام خمینی (ره) با درک غنی و شناخت عمیق خود با نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز نیروی زمینی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقشه شوم دشمنان برای انحلال ارتش را بر ملا و ارتش را به نام شجره طیبه نامگذاری کردند.

وی اظهار کرد: ارتش در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشت و در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر همرزمان خود در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سلحشور جز ارکان اصلی قدرت ملی و نظامی بودند.

فرمانده پایگاه هوایی سوم شکاری شهید نوژه همدان ادامه داد: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی نیز، در عرصه های مختلف از جمله جهادسازندگی، جهاد ساخت و خودکفایی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داد و امروز ارتش به خود می‌بالد که تحت فرماندهی کل قوا بر روی پای خود ایستاده است.

وی تاکید کرد: حضور ارتش حیاط خلوت رژیم صهیونیستی و آمریکا در ورای اقیانوس‌ها و در عمق راهبردی جای جای جهان و منطقه تنها گوشه‌ای از اقتدار و قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سرتیپ مرادبکی گفت: امروز ارتش تحت قوای ولایت فقیه، با بصیرت و تقوا و ولایت مداری در اوج قدرت قرار گرفته است و به جهان ثابت کرده در جهت دفاع از آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب اسلامی ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده است و به این آرمان‌ها افتخار می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند در کنار سایر نیروهای مسلح عملیات‌هایی همچون "وعده صادق" را اجرا می‌کند.

ارشد نظامی آجا در استان همدان افزود: ما به دوستان و دشمنان ناآگاه خود اعلام می کنیم نه برای حمله و تعدی، بلکه برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان حاضر هستیم.

وی ادامه داد: ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا تا آخرین نفس از این انقلاب و آرمان‌های آن تا قطره آخر خون خود دفاع می‌کنیم.

آیین رژه روز ارتش با حضور استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان آغاز شد.

نواختن مارش نظامی توسط رزم نوازان نیروهای مسلح و رژه یگان های منتخب نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه از جمله برنامه های این روز است.

گزیده ای از بیانات امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب در زمینه آمادگی و توان نیروهای مسلح ایران اسلامی و هشدار به دشمنان در حواشی جایگاه استقرار مسئولان و بنرهای مجاور محل رژه نیروهای مسلح نقش بسته است.

همچنین نصب تصاویری از شهدای استان همدان در هشت سال جنگ تحمیلی در حاشیه مسیر رژه زینت بخش این برنامه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha