آذربایجان غربی جزو استان‌های نخست از نظر مواد معدنی در کشور است

ارومیه - ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی جزو ۶ استان نخست از نظر تکثر مواد معدنی است.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان معدن و صنایع معدنی آذربایجان غربی افزود: این استان از مواد معدنی متنوعی همانند تیتانیوم، مس، طلا و اورانیوم برخوردار است.

استاندار آذربایجان غربی به ایجاد واحد فراوری اشاره و تاکید کرد: هیچ معدنی واگذار نمی شود مگر اینکه در کنارش واحد فراوری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی محروم نیست گفت: این استان از ثروت های بی شماری از جنگل و طبیعت و ثروت های غنی برخوردار است که باید مدیریت شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای جلوگیری از خام فروشی باید به سمت توسعه صنایع معدنی دراستان حرکت شود.

معتمدیان با بیان اینکه نقش معدن در اقتصاد ما خود را نشان می دهد گفت: سیاسیت ما حمایت از بخش خصوصی است و حتما باید زمینه ایی فراهم شود تا این مهم محقق شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از ضعف های ما در استان نبود تشکل های قوی است که باید به این مهم توجه شده و تشکل های قوی شکل بگیرد.

وی افزود: آذربایجان غربی از امن ترین استانهای کشور است و هیچ مانع امنیتی دراستان برای سرمایه گذاری نداریم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دربحث صدور مجوزها و پروانه ها اقداماتی صورت گرفت و موانع مرتفع شد و طی جلسات و توافقاتی که با دستگاههای مربوطه برگزار شد تعهد دادند که به وعده هایشان عمل کنند.

معتمدیان به توسعه مطالعات اکتشافات درسطح استان اشاره کرد و گفت: طی توافقی که با سازمان زمین شناسی کشور صورت گرفته تحول خوبی درحوزه اکتشافات در شهرهای جنوبی استان روی خواهد داد.

آذربایجان غربی جزو استانهای نخست از نظر مواد معدنی است

به گزارش ایرنا، دراین نشست فعالان معدن و صنایع معدنی به ارائه نظرات، پیشنهادات، بیان مشکلات و همچنین خواهان همراهی برخی دستگاهها با آنها شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha