دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه‌ارومیه: احیای دریاچه وارد فاز نرم‌افزاری شد

ارومیه- ایرنا- دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در ساحل دریاچه ارومیه گفت: فاز اول احیای دریاچه ارومیه به محوریت سخت افزاری رو به اتمام است و همزمان فاز دوم‌ نرم افزاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر جمعه در جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه اظهار کرد: همه پروژه‌های سخت افزاری با بیش از چند هزار میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه انجام شد تا وعده‌های دولت سیزدهم زمین نماند و اکنون همان با فرآیند احیا وارد فاز نرم افزاری می‌شویم.

وی‌ ادامه داد: انتقال آب از رودخانه‌ها و سدهای تعریفی انجام شده و اکنون دریاچه ارومیه در حال آبگیری است.

معتمدیان با تاکید بر موفقیت دولت سیزدهم در اجرای فاز اول احیای دریاچه ارومیه گفت: فاز دوم‌ احیای دریاچه ارومیه، منابع آبی و مدیریت آن است که بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست بنابراین باید با تغییر الگوی کشت در آذربایجان‌غربی و حاشیه آبی این دریاچه، کشت‌های متناسب با حال دریاچه ارومیه داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم مشارکت مردمی افزود: اجرای تغییر الگوی کشت با محوریت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود و از مردم این استان می‌خواهیم که سهم خودشان را در احیا این دریاچه به اشتراک بگذارند و با تغییر الگوی کشت در باغات خود برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند.

وی بیان کرد: زمانی که همراه سخنگوی دولت در حال عزیمت به ساحل دریاچه ارومیه بودیم شاهد ترافیک ۱۵ کیلومتری جاده شهید کلانتری تا پل میانگذر بودیم و این نشان از عشق مردم به دریاچه ارومیه و خوشحالی آنها از احیا این دریاچه است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه‌ارومیه: احیای دریاچه وارد فاز نرم‌افزاری شد

معتمدیان اضافه کرد: امروز با همراهی نهادهای مختلف زمینه حضور خانواده‌ها و فرزندان آنها در ساحل دریاچه ارومیه مهیا شدتا جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه برگزار شود و شاهد برپایی این جشن و خوشحالی مردم باشیم.

معتمدیان افزود: همین جشنواره‌ها می تواند در ایجاد مشارکت مردم برای احیای دریاچه ارومیه بسیار موثر باشد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اضافه کرد: وضعیت دریاچه رو به بهبود است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و علاوه بر آن، بارش های پیش بینی شده ، وضعیت این پهنه آبی را روز به روز بهتر ببینیم.

به گزارش ایرنا، جشنواره فرهنگی، تفریحی و گردشگری دریاچه ارومیه با استقبال پرشور مردم از صبح روز جمعه در حال برگزاری است و همین موضوع موجب ترافیک سنگین در محور شهید کلانتری تا دریاچه ارومیه شده است و پلیس راهنمایی و رانندگی از مردم خواسته است تا در سفر به آذربایجان‌شرقی از مسیرهای جایگزین بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha