۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85441834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85441834
پرتاب  موفقیت‌آمیز ماهواره چینی

تهران – ایرنا - سازمان ملی فضایی چین (CNSA) امروز (جمعه) اعلام کرد که ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» اخیرا آزمایش‌های ارتباط در مدار را با به خوبی پشت سر گذاشته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین با اعلام ماموریت «کوئه‌کیائو-۲» گفت: کارکردها و عملکرد «کوئه‌کیائو-۲» الزامات ماموریت را برآورده می کند و می تواند خدمات ارتباطی رله را برای چهارمین فاز پروژه اکتشاف ماه چین و ماموریت‌های اکتشافی آینده چین و سایر کشورها ارائه دهد.

ماهواره «کوئه‌کیائو-۲» بیستم مارس(اول فروردین) به فضا پرتاب شد و ۲ آوریل(۱۴ فروردین) وارد مدار هدف خود شد.

این ماهواره ۶ آوریل(۱۶ فروردین) آزمایش ارتباطی را با ماهواره «چانگئه-۴» با موفقیت پشت سر گذاشت و اکنون در حال انجام یک ماموریت اکتشافی در سطح دور ماه است. ۸ تا ۹ آوریل(۲۰ تا ۲۱ فروردین)، این ماهواره آزمایش‌های ارتباطی را با کاوشگر «چانگئه-۶» انجام داد.

این 2 ماهواره به همراه ماهواره‌های «تیاندو-۱» و «تیاندو-۲» وارد مدار مورد نظر شده‌اند و تحت مجموعه‌ای از آزمایش‌های فناوری ارتباطات و هدایت پذیری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، «کوئه‌کیائو-۲» برای انتقال سیگنال‌ها از زمین به تجهیزات در سمت دور سطح ماه به عنوان بخشی از ماموریت چانگ ای ۶ طراحی شده است که در ماه می (اردیبهشت) برای جمع‌آوری نمونه‌ها و بازگرداندن آنها به زمین پرتاب می‌شود.

اما پیچیدگی و سیگنال‌های ضعیف‌تر مرتبط با مدار ماه «کوئه‌کیائو-۲» نیازمند آزمایش‌های گسترده است.

از ۲ ماهواره تیاندو برای آزمایش و تأیید طراحی صورت فلکی کوئه‌کیائو برای ارتباطات ماه، ناوبری و سنجش از دور استفاده می‌شود که زوایای دید ارزشمند و داده‌های اساسی برای توسعه شبکه ارائه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha