مشارکت مردم هرمزگان اتفاقات کم‌نظیری در تولید و کاشت نهال حرا رقم زده است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، با اشاره به اینکه مشارکت مردم استان اتفاقات کم‌نظیری در تولید و کاشت نهال حرا رقم زده است، گفت: زمینه‌سازی برای تولید و کاشت نهال، بدون کمک مردم زمان و اعتبار زیادی صرف می‌شد اما با سپردن کار به این قشر رشد چندین برابری محقق شده که الگوی درستی برای مشارکت مردم در بخش‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز سه‌شنبه در دیدار معاون وزیرجهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی کشور با وی، عمل به فرمایش رهبرمعظم انقلاب در حوزه درختکاری را مورد تاکید قرار داد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جوامع محلی، ایجاد بسترهای تحقق ظرفیت سالانه‌ تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در استان هرمزگان را در حال توسعه است.

وی با اشاره به ایجاد زنجیره تولید کاغذ که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب هم سرسبزی و آبادانی و هم سرمایه‌ی قابل توجه است، اظهار کرد: زنجیره تولید چوب‌ و کاغذ در استان، ایجاد حلقه‌ دیگری برای مشارکت اقتصادی مردم است و مزیت مهم آن ارزش سرمایه‌ای محصول است؛ به‌طوری‌که کاشت ۲ هزار و ۵۰۰ درخت اکالیپتوس در هر هکتار ۱۰ میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده که این زراعت را منحصر بفرد کرده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، صندوق‌های حمایت از توسعه را درست‌ترین پایه‌های اقتصادی دانست و گفت: کمک‌های فنی و اعتباری به صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی را در سال‌جاری تقویت می‌کنیم و آمادگی داریم امکانات و تجهیزات اجرای طرح‌های جدید منابع طبیعی کشور را به‌صورت پایلوت در هرمزگان فراهم کنیم.

هرمزگان در پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت پیشگام است

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی کشور نیز با قدردانی از اقدامات و حمایت‌های انجام شده در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری گفت: استان‌هرمزگان متناسب با شعار سال و در شاخص‌ترین فعالیت‌های آبخیزداری با مشارکت مردم چندسال جلوتر است که مهم‌ترین آن تولید و کاشت نهال در پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور است.

عباسعلی نوبخت از برنامه‌های منابع طبیعی‌کشور برای پایان دادن به طرح‌های آبخیزداری و آبخوان ‌داری در بشاگرد خبر داد و افزود: به‌زودی با استفاده از ظرفیت توانمندسازی جوامع محلی در قالب تفاهم‌نامه با کمیته امداد و اعتبارات و امکانات لجستیکی فراهم شده‌ در بشاگرد، اقدامات پایان طرح‌ها را انجام خواهیم داد.

رییس سازمان منابع طبیعی کشور همچنین به اثربخشی آبخیزداری در رویش طبیعی اشاره کرد و گفت: آثار ارزشمند و بلندمدت آبخیزداری در رویش طبیعی و بیابان‌زدای، جلوگیری از ریزگردها، افزایش آب و علوفه به‌صورت غیرمستقیم بر سایر زنجیره‌های مهم زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و سازه‌های آن جز زیرساخت‌های مهم کشور محسوب می‌شوند و از استاندار هرمزگان خواست همچنان ویژه از مطالعات و طرح‌های جدید، نوسازی و توسعه این بخش حمایت کنند.

وی در پایان از دیگر اقدامات مطلوب استان هرمزگان در هماهنگی با صنایع، درختکاری، صیانت از منابع طبیعی با همکاری مردم، مهار سرشاخه‌های شیرین برای تامین آب آشامیدنی مردم و برگزاری نخستین مجمع آبخیزداری استان قدردانی کرده و از افزایش اعتبارات استان در سالجاری خبرداد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha