۷۲۴ بیمار خاص خراسان‌شمالی برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۷۲۴ بیمار خاص و سخت درمان استان سال گذشته برای دریافت وام درمان ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک‌ها معرفی شدند.

دکتر جواد شاهین فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۲۵۵ بیمار خاص و سخت درمان خراسان شمالی موفق به دریافت وام درمانی شدند.

وی افزود: وام قرض الحسنه درمانی به شکل بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد است که با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: بیماران خاص و سخت درمان می توانند با توجه به شرایط بیماری این تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کنند.

شاهین فر با اشاره به شناسایی بیش از هفت هزار بیمار و سخت درمان در خراسان شمالی، یادآور شد: از این تعداد چهار هزار و ۲۰۲ نفر بیمار خاص هستند که مشخصات آنها در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات درمانی ثبت شده است.

وی افزود: بیماران دیابتی بیشترین افراد ثبت شده در سامانه اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند.

بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت، اوتیسم، ای بی را در دسته بیماری‌های سخت درمان دسته‌بندی می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha