معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: رفع نقطه حادثه‌خیز تنگ پیرزال در دستور کار است

یاسوج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع نقطه حادثه‌خیز تنگ پیرزال در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

به گزارش ایرنا از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از محور چرام - سرفاریاب حدفاصل محدوده‌ تنگ پیرزال، به اقدام‌های پیشگیرانه در خصوص این نقطه حادثه خیز اشاره کرد و افزود: رفع این نقطه حادثه خیز در ۲ بخش کوتاه مدت (زودبازده) و بلندمدت (دیربازده) در دستور کار راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قرار دارد.

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شود طرح توسط راهداری رها شده کم لطفی است، فرمانداری و پلیس راه شهرستان چرام واداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان در خصوص رفع این نقطه حادثه‌خیز پای کار هستند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این محدوده به علت توپوگرافی خاص کوهستانی و شیب‌های تند همیشه مخاطره‌های زیادی ایجاد کرده است که جلوگیری از صدمات جانی و مالی برای کاربران جاده‌ای با اصلاح معبر از دغدغه های مسئولان استان به خصوص استاندار بوده است.

روستا تصریح کرد: نقطه حادثه خیز تنگ پیرزال در منطقه سرفاریاب شهرستان چرام را نه تنها رها نکردیم، بلکه به صورت دقیق اقداماتی انجام شده و امروز هم در حال ترمیم وبهسازی هستیم.

وی با بیان اینکه بخش امانی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای اصلاحاتی به صورت زود بازده در شعاع مورد نظر با تشدید علائم هشدار دهنده انجام داده، گفت: قرنیز پل تخریب و دوباره ساخته شد، همچنین نصب بیس پلیت و گاردریل در سه مرحله انجام گرفت اما توسط وسائط نقلیه عبوری دوباره آسیب دید.

روستا با اشاره به اینکه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور بارها انجام شده است، ادامه داد: خط کشی معبر برای اوج تردد در شب و هدایت رانندگان و مسافران انجام شد اما با وجود نصب تابلوی محدودیت سرعت و توپوگرافی سخت محدوده، توجه نکردن رانندگان به سرعت مطمئنه از علت‌های مؤثر در به وجود آمدن حوادث رانندگی است.

وی به اصلاحات دیربازده در این معبر اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های استاندار نامه‌ای پانزدهم بهمن ۱۴۰۲ به حوزه دفتر نگهداری علائم، تجهیزات وتوسعه ایمنی سازمان حمل و نقل و راهداری کشور جهت تأمین اعتبار و صدور مجوز برگزاری مناقصه ارسال شد.

روستا اظهار کرد: با حضور مهندسان مشاور طرح، معاونان ومهندس عالی طرح نشستی تشکیل و تمام طرح های پیشنهادی پایش شدند و در نهایت با تصویب تغییر واریانت این مقطعه حادثه خیز به تأیید اعضا رسید و پل‌های موجود از معبر حذف شدند.

وی با بیان اینکه به علت حساسیت موضوع نقطه حادثه خیز جز طرح های پیشنهادی سفر رییس‌جمهور به استان قرار گرفت، افزود: برآورد اولیه برای رفع این نقطه حادثه خیز بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است که برای برگزاری مناقصه واخذ پیمانکار آماده و تحویل اداره پیمان ورسیدگی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اقدام‌های یادشده به همراه نقشه و پروفیل‌های طولی وعرضی و رعایت ضریب ایمنی بالا در دست اقدام است‌.

وی اضافه کرد: مسئولان در جاده‌هایی که دارای نقطه مستعد حادثه است با حساسیت ورود و تا نهایی شدن واخذ پیمانکار از طریق راهداری اقدام‌های پیشگیرانه را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha