جاذبه های طبیعی و تاریخی چنگلوا وبلوط بنگان کهگیلویه+ فیلم

یاسوج- ایرنا- بوی شکوفه ها وزیبایی بی نظیردرختان بادام و پوشش گیاهی  با دریاچه زیبای سد مارون هر ساله مقصد طبیعت دوستانی است که غرب دهدشت را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند و فاصله حاشیه سد مارون یا همان قرق بلوط بنگان تا شهر دهدشت ۲۰کیلومتر است.

به گزارش ایرنا، از دهدشت به سمت شهر سوق که حرکت می کنید بعد از چهار کیلومتر به تقاطع چنگلوا می‌رسید، جاده ای که شما را به منطقه تاریخی و گردشگری ناشناخته ای می رساند.

از تقاطع که بگذری تلفیق صنعت و مزارع سرسبز گندم و تپه ماهور های کم ارتفاع باپوشش مرتعی وآب وهوای معتدل شما را به ادامه مسیر ترغیب می کند .

بعداز طی دوکیلومتر وعبور از بزرگترین کارخانه آجر کشور به دوراهی چنگلوا وبلوط بنگان(حاشیه سد مارون )می رسید سمت چپ شما رابه روستای چنگلوا با هفت اثر تبت شده ملی تاریخی (مشتمل بر دو قلعه تاریخی ،سه امامزاده ،بافت تاریخی چنگلوا ومحوطه تاریخی گوربخیل )هدایت می کند .

فاصله چنگلوا تا تنگ تکاب (محل کنونی سدونیروگاه مارون )و محل نبرد تاریخی آریوبرزن واسکندر مقدونی کمتر از ۱۵کیلومتر فاصله می باشد وبا توجه به اهمیت استراتژیک تنگ تکاب در اتصال سرزمین پارس به ارجان وعبور این مسیر ازکنار روستای چنگلوا و نزدیکی به بلاد شاپور ،حاشیه مارون از نقاطی است که نیازمند کاوش های بیشتر باستان شناسی است.

دشتک های چنگلوا ،له گوشه وسوق را با همه سرسبزی که طی مسیر کنید بعد از طی ۱۰ کیلومتر به طبیعت بکر و قرق بلوط بنگان با تپه ماهور ها و ناهمواری های نسبتا مرتفع می رسید .

حاشیه رود مارون یا همان گدار مارون معروف زنده یاد حسین پناهی جاده قدیم دهدشت بهبهان درزمان جنگ تحمیلی بوده و به بیانی معبرالشهدا کهگیلویه می باشد.

بوی شکوفه ها وزیبایی بی نظیردرختان بادام و پوشش گیاهی با دریاچه زیبای سد مارون هر ساله مقصد طبیعت دوستانی است که غرب دهدشت را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

سرسبزی وطراوت بهاری منطقه تاپایان فروردین وعیدفطر به لطف بارش های مناسب بهاری پذیرایی گردشگران است.

فاصله حاشیه سد مارون یا همان قرق بلوط بنگان تا شهر دهدشت ۲۰کیلومتر می باشد که از دومسیر شامل دهدشت جاده چنگلوا بلوط بنگان وهمچنین ازمسیردهدشت ،شهرسوق جاده چنگلوا ،بلوط بنگان قابل دسترسی می باشد.

با همه استقبال طبیعت دوستان متاسفانه این منطقه از نظر زیرساخت گردشگری مناسب نیست .منطقه ای که می شود به قطب درآمدزای کهگیلویه تبدیل شود .

جاده دسترسی غیر ایمن ، فاقد آسفالت مناسب و پراز چاله و دست انداز است. زیر ساختی که به همت دولت باتعمیر وایمن سازی و آسفالت کردن جاده تا پایین دست ورساندن آن به گدارنارکون و دریاچه سد، باایجاد شناگاه ،سایت قایقرانی وایمن سازی فضا ،احداث آلاچیق و سرویس بهداشتی می توان به استفاده از فرصت های پیش آمده امیدوار بود.

اساسی ترین نیاز امروزاین تفرجگاه احداث وتعمیر جاده دسترسی و ساخت سرویس بهداشتی و آلاچیق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha