۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85432269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزاداری اردبیلی‌ها در سوگ شهادت مولای متقیان

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۲۱
کد خبر: 85432269
عزاداری اردبیلی‌ها در سوگ شهادت مولای متقیان

اردبیل - ایرنا - اهالی مومن و روزه‌دار اردبیل که از گذشته‌های دور به دار الارشاد و پایتخت حسینیت شهره بوده است، به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان، حضرت امام علی (ع) با برگزاری مراسم عزاداری مختلف به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم منطقه و صدها نفر از میهمانان و گردشگرانی که اردبیل را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی برگزیده بودند، در شبانه‌روز گذشته با برگزاری مراسم عزاداری مولی الموحدین (ع) سوگواری کردند.

سوگواران علوی از شامگاه دیروز، یکشنبه در مسجدها و تکیه‌ها به مداحی، مرثیه‌سرایی و شعرخوانی پرداختند که اوج آن عصر امروز دوشنبه با برپایی دسته‌های عزا، زنجیرزنی، سینه‌زنی و اجتماع عظیم مردمی در محدوده سقاخانه حضرت اباالفضل (ع) تا مسجد عالی قاپوی اردبیل صحنه باشکوهی دیگری را بر تارک تاریخ این کهن‌دیار خاستگاه شیعه علوی رقم زد.

همچنین در برخی از این مراسم که همزمان با شب‌های قدر برگزار شد، سخنرانان پیرامون جنبه‌های گوناگون شخصیت والای پیشوای نخست شیعیان جهان به ایراد سخن و حدیث‌هایی از ایشان پرداختند.

با توجه به همزمانی این مناسبت با مراسم سیزده به‌در و روز طبیعت، مردم اردبیل امسال به حرمت ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) و شب‌های احیا از حضور در پارک‌ها و فضای سبز شهری خودداری کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha