۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85432223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشق ورزی به پدر خاک در دل طبیعت + فیلم

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۷
کد خبر: 85432223
عشق ورزی به پدر خاک در دل طبیعت + فیلم

بیرجند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در روز طبیعت ۱۴۰۳ که با سالروز شهادت امام علی (ع) همزمان شد، ضمن حفظ حرمت این روز در برنامه‌های مختلف عزاداری و افطاری علوی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا سیزدهم فروردین روز انس با طبیعت نام دارد و مردم ایران طبق سنت دیرینه به بیرون از منزل در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها می‌روند اما امسال با بیست و یکم ماه رمضان سالروز شهادت حضرت علی (ع) همزمان شد.

او که لقب ابوتراب را از پیامبر گرامی اسلام (ص) دریافت کرد به معنای "پدر خاک" و "پدر زمین" تا همای رحمت بر سر همه آدمیان باشد. 

تصویر امروز از شهر بیرجند

مردم روزه دار خراسان جنوبی برای حفظ حرمت این ایام و انجام مناسک مذهبی، طبیعت گردی را به تعطیلات پایان ماه رمضان و عید فطر موکول کردند.

سفره افطار در بوستان توحید 

امروز - دوشنبه - بوستان‌ها و مراکز تفریحی استان و شهر بیرجند خالی بود اما از عصر سفره‌های افطار در برخی بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و بقاع متبرکه پهن شد تا از روزه داران در فضای سبز پذیرایی شود.

تلاوت قرآن کریم به همراه سخنرانی و عزاداری برای مولای متقیان از جمله برنامه‌هایی است که در این آیین‌های مردمی اجرا شد.

ویژه برنامه "به عشق پدر" نیز در قالب اجتماع بزرگ عزاداران و عشاق امیرالمومنین (ع) از ساعت ۱۶ امروز در محل پارک توحید بیرجند برگزار شد و مردم به صورت خانوادگی پای سفره افطار نشستند.

همچنین مراسم سخنرانی و عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) در ۲۴ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار شد و دسته‌های عزاداری در شهرهای مختلف استان از جمله بیرجند به حرکت درآمدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha