تصادفات نوروزی در کهگیلویه وبویراحمد روند کاهشی داشته است

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی برون شهری این استان در تعطیلات نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

سرهنگ حسن دانایار روز یکشنبه در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به میزان آمار تصادفات در ایام نوروز اظهار کرد: در این مدت هفت تصادف منجر به فوت، ۷۶ تصادف جرحی و ۳۷۶ تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان ثب شده است.

وی بیان کرد: آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۶ درصد، هشت درصد و ۲۱ درصد کاهش یافت.

دانایار تعداد فقره تصادفات ثبت شده در محورهای برون شهری را ۵۸۸ فقره اعلام کرد و گفت: ۱۳۴ نفر در تصادفات جاده ای نیز مجروح شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیشترین خودروی دخیل در تصادفات خودروهای سواری است و تصادفات بیشتر در بین ساعت‌های ۱۶ عصر تا ۲۰ شب اتفاق می‌افتد.

دانایار افزود: محورهای یاسوج - اصفهان و گچساران - بابامیدان پر خطرترین محورهای استان هستند که بیشترین تصادفات در این دو محور به ترتیب رخ‌داده است.

وی محور کمربندی یاسوج را خطرناک‌ترین جاده استان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد و گفت: این محور به دلیل اینکه توسعه‌نیافته و پیمانکار هم به دلیل کمبود اعتبار آن را نصفه‌کاره رها کرده است.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های پلیس، آنچه رانندگان باید مدنظر قرار بدهند این است که سرعت مطمئنه، رعایت سرعت، توجه به جلو، پرهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد ضروری و الزامی است؛ چرا که عمده دلیل تصادفات عدم رعایت این نکات است که بیشتر در بعدازظهر هم اتفاق می‌افتد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای 9 شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانیم:

نوروز امسال؛ کاهش ۶۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد

پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد خواستار تقویت زیرساخت های ترافیکی شد

۶۷ نقطه حادثه خیز جاده های کهگیلویه و بویراحمد را ناایمن کرده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha