۱۲ فروردین احیاگر شعور سیاسی ملت ایران

ارومیه - ایرنا- ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ عزتی مضاعف به ملت ایران بخشید و شعور سیاسی ملت ایران را دوباره احیا کرد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ فروردین سال ۵۸ از ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است روزی که ملت ایران پس از مدتها و پشت سرگذاشتن دوران خفقان پای صندوق های رای آمده و با رای خود برگ زرینی بر تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی افزودند.

در این روز ثمره مبارزه ملت ایران با استبداد و رژیم ستمشاهی به بار نشست وبا رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲ هزار و ۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

پس از آنکه قرن ها تئوری جدایی دین از سیاست بر دنیا حاکم بود و قوانین شرعی و الهی امری خصوصی در زندگی مردم تعبیر می شد، در ۱۲ فرودین سال ۵۸ نظامی متولد شد که این تئوری را باطل کرد و حکومت اسلامی را براساس آموزه‌های دین مبین اسلام تشکیل داد.

۱۲ فروردین جوابی قاطع به مدعیان دموکراسی بود و نشان داد برخلاف تحلیل ها و تفسیرهای غربی ها حکومت اسلامی مبتنی بر دموکراسی و حرف مردم است چنانکه به مردم این فرصت را داد تا آنها سرنوشت خود را تعیین کنند.

این روز تاریخی مسیری روشن دربرابر ملتی گشود که پیش از آن تنها تماشاگر تصمیم گیری حکومت ستمشاهی بودند و اگر انتخاباتی برگزار می شد بصورت نمایشی مردم را پای صندوق رای دعوت کرده و در عمل فرد مورد نظر خود را بر مسند مسوولیت می نشاندند.

ملت ایران پیش از این روز، شاهد حکومت موروثی طاغوت بوده و زر و زور و قدرت و زیاده خواهی آنها را تماشا کرده و هرگز در انتخاب آزاد نبوده و حق انتخاب نداشتند.

همه پرسی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به دستور امام راحل، دیوارهای خفقان را فرو ریخت و جایگاه فراموش و نابود شده ملت ایران را احیا کرد و به آنها این قدرت را داد تا همواره تصمیم گیرنده اصلی خود باشند چنانکه جمله معروف ایشان" میزان رای ملت است" گواه روشنی براین مدعاست.

از آن روز طلایی تا کنون انتخابات متعددی اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات دیگر برگزار شده و می شود و در تمامی آنها حرف اول و آخر را مردم می زنند و این شعور سیاسی ملت است که سرنوشت کشور را تعیین می کند.

۱۲ فروردین احیاگر شعور سیاسی ملت ایران

۱۲ فروردین تفکر جدایی دین از سیاست را باطل کرد

منتخب مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری دراین خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل همه پرسی برگزار شد و ملت ایران با رای ۹۸.۲ درصدی خود به جمهوری اسلامی آری گفتند.

آیت الله عسگر دیرباز افزود: پس از سقوط رژیم ستمشاهی "جمهوری دمکراتیک"، "جمهوری"، "حکومت اسلامی" از جمله نظام هایی بود که مطرح شد ولی امام راحل تاکید کردند "جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر".

وی ادامه داد: قدم بعدی تشکیل قانون اساسی و پس از آن رای به خبرگان قانون اساسی بود و امام راحل به این مهم تاکید کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آجربه آجر جمهوری اسلامی بر روی اصول دین اسلام پایه روزی شد تا نسل های آینده وقتی آمدند حرفی برای گفتن باشد.

آیت الله دیر باز افزود: نظام اسلامی، قانون اساسی و رای به آن، همه نشانگر این مهم بود که جمهوریت در نظام اسلامی یعنی رای مردم با تکیه بر آموزه های دین مبین اسلام.

وی ادامه داد: ۱۲ فروردین ۵۸، رژیم ستمشاهی را که موروثی بود و پس از پدر پسر با خواسته خوشان به سلطنت رسیده و رای و نظر مردم را نادیده می گرفت به کنار راند و حکومتی برگرفته از اسلام و مبتنی بر آرای مردم تشکیل داد حکومتی که مشابهی در هیچ یک از کشورهای مدعی دموکراسی ندارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قوانینی که پس از تشکیل جمهوری اسلامی و رای مردم در ۱۲ فروردین ۵۸ تصویب شد همه تضمینی است برای دوام نظام اسلامی، تصویب و تشکیل قانون اساسی و حکومت اسلامی با رای مردم باعث شد مردم جمهوری اسلامی را از خودشان بدانند.

وی افزود: وبه همین دلیل پس از گذشت ۴۵ سال همچنان به آرمانها و اهداف آن وفادارند و همواره در صحنه هستند که نمونه بارز آن انتخابات اخیر بود که با با حضور پرشور مردم برگزار شد و مردم به هرکسی رای داده بودند انتخاب شد.

آیت الله دیرباز افزود: انتخابات در دوران رضاخان و فرزندش صوری و فرمالیته بود اگرچه برخی از مردم در انتخابات مجلس شرکت می کردند ولی از صندوق رای افراد مورد نظر طاغوت بیرون می آمد.

۱۲ فروردین احیاگر شعور سیاسی ملت ایران

۱۲ فروردین احیاگر شعور سیاسی ملت ایران

استاد دانشگاه ارومیه ای اظهارکرد: ۱۲ فروردین ۵۸ شعور سیاسی ملت ایران را احیا کرده و به آن حیاتی دوباره بخشید و این فرصت را به آن داد تا نقش اول را در تصمیم گیری های کشور ایفا کند.

اردلان محمدزاده ادامه داد: رژیم ستمشاهی با همراهی استکبار جهانی از جمله آمریکا و انگلیس ملت ایران را از ایفای نقش در تصمیم گیری های کشور بازداشته و هرگز اجازه دخالت در مسائل اصلی کشور را به آنها نداد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ستمشاهی و از طرف دیگر ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ و فرمان امام راحل مبنی بر همه پرسی افق های روشنی به روی ملت ایران گشود و به آنها اعلام کرد نقش آفرینان رویدادهای سیاسی آنها هستند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد : جمهوریت و اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی معنای زیبایی از دموکراسی یا مردم سالاری داد و مسیر سیاسی ملت ایران را هموار کرد.

محمد زاده برگزاری انتخابات متعدد با حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را نتیجه همه پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ عنوان کرد.

وی افزود: همچنین ۱۲ فروردین پاسخی قاطع به قصه تکراری جدایی دین از سیاست که ساخته و طراحی شده غرب بود داد و ثابت کرد دین و سیاست در کنار هم منجر به رشد و تعالی جامعه و کشور می شوند.

۱۲فروردین گامی بلند برای اعتلای نام ایران

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی هم گفت: ۱۲ فروردین ۱۳۵۸، انقلاب اسلامی را به نظام اسلامی تبدیل کرد و گامی بلند در اعتلای نام ایران در جهان بود.

حجت الاسلام ناصر آقایی افزود: ۱۲ فروردین یکی از ماندگارترین و خاطره انگیزترین روزهای انقلاب اسلامی است؛ در این روز نتیجه همه پرسی برای جمهوری اسلامی اعلام شدو بیش از ۹۸ درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی اظهارکرد:امام راحل فرمودند ۱۲ فروردین روز نخست حکومت اسلامی و روزی است که ملت ایران به آیات الهی عمل کرده و اسلام را زنده کردند.

حجت الاسلام آقایی ادامه داد: امام راحل و یارانش کمک کردند ملت ایران عزتمندانه زندگی کنند.

۱۲ فروردین، روز عید ملت‌ ‌

امام خمینی (ره) در خصوص روز ۱۲ فروردین فرمودند: "و ما امیدواریم که خداوند تعالی به ما توفیق بدهد، که تا حالا که رساندیم مطلب را به‌ ‌اینجا و جمهوری اسلامی را اعلام کردیم؛ و الان من اعلام می کنم جمهوری اسلامی را و ‌این روز را روز عید می دانم. و امیدوارم که در هر سال روز "۱۲ فروردین" روز عید ملت‌ ‌ما باشد که رسیدند به قدرت ملی و خودشان سرنوشت خودشان را به دست خواهند ‌گرفت.

ما به همه ملت تبریک عرض می کنیم و من این روز را بر ملت عزیز خودمان، به‌ ‌همه اقشارشان، تبریک عرض می کنم. مبارک باد بر شما این عید! مبارک باد بر شما این‌ ‌جمهوری اسلامی! لکن همه مکلفیم که احکام اسلام را مراعات کنیم. باید بازار ما بازار ‌اسلامی باشد؛ بازار ما از بی انصافی باید شستشو بشود.

باید دولت ما و همه دولت هایی که‌ ‌بعدها می آیند همه روی موازین اسلامی باشد، وزارتخانه ها روی موازین اسلامی ادارات دولتی روی موازین اسلامی باشند. باید مملکتی که رنگ طاغوت دارد ‌مبدل بشود به مملکتی که رنگ الله دارد. باید مملکت طاغوتی به مملکت الهی تبدیل‌ ‌بشود".

به گزارش ایرنا، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و ۹۸.۲ درصد واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای "آری"، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.

در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ثمره مبارزات ضد طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت، به همین سبب این روز از آن پس روز "جمهوری اسلامی" نام گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha