هشدار پلیس فتا در مورد پیام‌های جعلی فضای مجازی/دستگیری عاملان قتل سه جوان در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس فتا تهران بزرگ با هشدار در مورد خطرات پیام های جعلی در فضا مجازی با درخواست واریز وجه، گفت: قبل از باز کردن پیام‌های دریافتی در فضای مجازی و هرگونه اقدامی حتما از هویت واقعی ارسال کننده پیام اطمینان حاصل کنید.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ داوود معظمی گودرزی روز چهارشنبه گفت: یکی از شگردهای مجرمین سایبری به جهت کلاهبرداری، دسترسی غیر مجاز به شبکه های اجتماعی دوستان و نزدیکان شما و سپس ارسال پیام به جهت واریز وجه و یا ارز دیجیتال برای شما است.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: از هموطنان عزیز درخواست داریم تا چنانچه با اینگونه پیام ها حتی از طرف خانواده خود مواجه گردیدند قبل از واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن را بررسی نمایند چرا که ممکن است شبکه اجتماعی ارسال کننده هک شده باشد.

سرهنگ گودرزی تاکید کرد: مهمترین راهکار مقابله با دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی، فعالسازی قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای است که در واقع می‌تواند به عنوان یک سپر امنیتی مضاعف برای شما عمل کند.

دستگیری عاملان قتل سه مرد جوان در جنوب تهران

رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز از دستگیری عاملان قتل سه پسر جوان در جنوب استان تهران خبر داد.

سردار علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: ابتدای اسفندماه سال گذشته در پی وقوع قتل سه مرد بین ۲۰ تا ۲۵ سال در جنوب شهر تهران و وصول این خبر به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: سه مرد جوان که آثار صدمات جسمانی و ضرب و جرح  ناشی از درگیری داشتند به بیمارستان منتقل شدند که علی رغم انجام اقدامات درمانی توسط پزشکان جان خود را از دست دادند که کارآگاهان این اداره در گام نخست با تن پیمایی از مقتولان آثار جراحات عمیق و ضربه با جسم سخت به سر، کتف و پهلو مشاهده کردند.

وی به مراجعه  کارآگاهان به  محل حادثه  اشاره کرد و ادامه داد:  تحقیقات میدانی کارآگاهان حاکی از آن بود، ۲ نفر از مقتولان در کنار خیابان در یکی از محله‌های جنوب شهر تهران مشغول دستفروشی بودند که ناگهان یک خودروی نیسان با سه سرنشین با استفاده از چوب و قمه به سمت آنها ۲ حمله ور شده و بر اثر این درگیری ۲ جوان دستفروش به همراه یکی از سرنشینان خودرو به قتل میرساند.

سردار ولی پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان در ادامه با توجه به حساسیت موضوع بدون اتلاف وقت سریعا با استفاده از روش‌های میدانی و اطلاعاتی هویت  و مخفیگاه یکی از سرنشینان خودرو را شناسایی و موفق شدند در یک عملیات ضربتی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران انتقال دهند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه عامل اصلی درگیری بلافاصله پس از وقوع قتل  از تهران خارج و غرب کشور مراجعه کرده بود، گفت: با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه جدید متهم در غرب کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به شهر تهران انتقال یافت.

وی تاکید کرد: عامل اصلی درگیری ضمن اعتراف به وقوع قتل با همکاری همدستانش علت قتل را درگیری و نزاع سابق در خصوص یکسری مبالغ که از سود فروش اجناس به دستشان می‌رسید، اعلام کرد.

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، طی تکمیل پرونده به زندان منتقل  شدند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha